مرکز نشر دانشگاه

راهنماها و شیوه‌نامه‌ها

نحوه درخواست چاپ کتاب

صاحب اثر، یک نسخه پرینت‌شده از پیش‌ نویس کتاب خود را که کلیه موارد مطرح در شیوه‌نامه چاپ کتاب در آن رعایت شده باشد، همراه با فرم درخواست چاپ اثر براي انجام ارزیابی اولیه در شورای نشر به مرکز نشر دانشگاه تحویل دهد.

پس از تأیید اولیه پیش‌نویس کتاب توسط شورای نشر، صاحب اثر موظف است دو نسخه دیگر از پیش‌نویس کتاب را جهت ارسال به داوران به مرکز نشر تحویل دهد.


نحوه چاپ کتاب

در صورت مثبت‌بودن نظر داوران و کسب حد نصاب لازم از نتایج ارزیابی، صاحب اثر موظف است اصلاحات مورد نظر داوران (در صورت نیاز) یا شوراي نشر دانشگاه را، حداکثر ظرف مدت چهار ماه انجام دهد.

هم‌چنین طرح جلد اثر نیز تهیه و به شورای نشر دانشگاه جهت بررسی و تأیید نهایی ارسال گردد. در نهایت پس از اعمال اصلاحات و ویرایش زبانی، اثر برای صفحه‌بندي نهایی به چاپخانه تحویل می‌گردد؛ که پس از بازبینی و تأیید پدیدآورنده و نظر شورای نشر، مرکز نشر دانشگاه اقدام به اخذ شابک، فیپا و مجوزهای قبل از چاپ و طرح جلد برای کتاب می‌نماید. پس از صدور فیپا و قرارگرفتن آن در صفحه حقوق اثر، صاحب اثر موظف است فایل نهایی کتاب را در دو قالب word و pdf به مرکز نشر دانشگاه تحویل نماید. پس از دریافت مجوز چاپ کتاب، چاپ و تکثیر اثر در چاپخانه انجام خواهد شد. در پایان، پس از دریافت مجوز اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توزیع کتاب برای فروش بلامانع است.


مدارک لازم برای استعلام آثار ترجمه:

  1. فیش واریزی به مبلغ ۲۵۰۰۰ ریال به شماره حساب 4001024303014832 (شماره شبا IR340100004001024303014832) شناسه پرداخت 324024374113650000000000000020 به نام تمرکز وجوه درآمد اختصاصی-مرکز نشر دانشگاهی (بانک مرکزی)؛
  2. صفحه عنوان اثر به زبان اصلی؛
  3. صفحه حقوق (پشت صفحه عنوان) اثر به زبان اصلی  (که شامل ISBN و مشخصات نشر است)؛
  4. صورتجلسه تأیید گروه مبنی بر لزوم ترجمه آثار به زبان اصلی که سال نشر آن‌ها، بیش از 5 سال گذشته باشد.

الگوی طرح جلد کتاب //  فایل لایه باز الگوی طرح جلد کتاب


الگوی صفحات ابتدایی                                    


الگوی صفحات ابتدایی کتاب (تفاهم نامه با نورعلم)    


شیوه‌نامه نگارش و صفحه‌آرایی کتاب


شیوه‌نامه نگارش فهرست منابع و مآخذ کتاب


دستور خط فارسی (ویراست جدید، 1401) - فرهنگستان زبان و ادب فارسی


فرهنگ املایی خط فارسی


غلط ننویسیم


  • برچسب ها:
  • دانشگاه گلستان
  • مرکز نشر
  • انتشار و چاپ کتاب
  • شیوه‌نامه‌ها
  • راهنماها
  • صفحه‌آرایی
تعداد بازدید: 2255