مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: ساخت مسجد صدقه جاریه است

سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ در آئین کلنگ زنی مسجد پردیس جدید دانشگاه که با حضور مسئولان، علما و جامعه دانشگاهی استان همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین جلال مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان اظهار داشت: در دین اسلام هر فکر، ایده، گفتار، کردار صالح و شایسته ای که باقی بماند و اثرات و برکاتش در اختیار افراد و جوامع قرار ‌گیرد، باقیات الصالحات خوانده می شود. یکی از مضامین منسوب به باقیات الصالحات؛ صدقه‌ جاریه است که شامل ساخت مسجد، مدرسه و دانشگاه نیز می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جلال در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در سایر کشورها شاهد این موضوع هستیم که دولتها تلاش ویژه ای در ترغیب مردم به مشارکت در امور عام المنفعه و تشکیل سازمانهای مردم نهاد انجام می دهند، اما در کشور ما به یمن دین مبین اسلام، هموطنانمان بصورت کاملا خیرخواهانه در مسائل مربوط به باورهای اعتقادیشان قدم برمی دارند که از جمله آن می توان به احداث و ایجاد مساجد به همت و مشارکت مردم اشاره کرد.  

ایشان در خاتمه سخنان خود از جامعه خیرین استانی و کشوری خواستند که با حمایتهای مادی و معنوی خود به روند ساخت و سازها در پردیس دانشگاه سرعت بخشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بابامحمدی امام جمعه شهر سرخنکلا طی سخنانی از مساجد به عنوان بازارهای اخروی یاد کردند که ارزش و بهره آن در آخرت، برای بانیان و متولیان آن منظور و محفوظ خواهد ماند.

شایان ذکر است کلنگ فاز نخست مسجد پردیس دانشگاه گلستان با وسعت 930 متر مربع و هزینه 4 میلیارد ریال از محل اعتبارات اوراق خزانه اسلامی به زمین زده شد.


تعداد بازدید: 711