پیام رئیس دانشگاه گلستان به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷

به نام خداوند بخشنده و مهربان

خجسته باد 16 آذر روز بزرگداشت دانشجو قشری که همواره تاریخ ساز و فرهنگ ساز بوده اند.

نام نیک این روز را مدیون خون پاک سه شهید عزیز دانشجو و ایثارگری سایر دانشجویان عزیز می دانیم که نام دانشجو را با رشادت ها ی خود به صحنه آوردند و در آن تاریکی ظلمت بیداری را به جامعه تزریق کردند.

16 آذر روز باشکوه حرکت آزادیخواهانه ، ضد استبدادی و ضد استعماری دانشجویان آرمان خواه و عدالت طلب ایران عزیز در حساس ترین برهه تاریخی این مرزو بوم است. روز دانشجو نماد عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به مقام دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم، معرفت و معنویت است.

خون پاک دانشجویان عزیز در 16 آذر 1332 طراوت و شادابی منحصر به فردی به جریان آزادیخواهی ایران عزیز بخشید که بهمین منظور این روز نزد ملت ما بویژه دانشجویان و دانشگاهیان از منزلت و ارزش ویژه ای برخوردار است و اینجاست که برهمه اقشار بویژه دانشجویان لازم است از این دستاوردهای کم نظیر با فرا گرفتن علم و دانش و کسب معرفت به خوبی دفاع کنند.

در خاتمه این روز عزیز را به همه دانشجویان عزیز تبریک عرض می کنم و از درگاه خداوند منان برای یکایک دانشجویان گرانقدر دانشگاه گلستان موفقیت های بیشتر در عرصه های علمی و معنوی مسئلت می نمایم و همواره همه دانشجویان محترم را به خوش رفتاری، احسان به دیگران و خانواده بویژه به پدر و مادر، توجه به مسائل معنوی، فروتنی در برابر استادان و کسب علم و دانش توصیه می نمایم.

فرهاد یغمایی

رئیس دانشگاه گلستان

16 آذر 1397


تعداد بازدید: 483