برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه گلستان

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ کارگاه آموزشی تربیت مربی ویژه مشاوران دانشگاه های منطقه 2 به مدت دو روز به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه گلستان برگزار شد.

دکتر محسن جلالی رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه گلستان در این کارگاه با اشاره به اهداف برپایی چنین کارگاه ‌های آموزشی در دانشگاه اظهار کرد: این کارگاه در راستای اجرای تفاهم بین وزارت کشور و سازمان امور دانشجویان درخصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها برگزار گردید.

وی با بیان این‌که این کارگاه با حضور 25 نفر از کارشناسان و مشاوران دانشگاه های منطقه 2 برگزار شد، گفت: این کارگاه آموزشی بیشتر با هدف توانمندسازی مربیان در زمینه آموزش اصول و فنون مشاوره قبل از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، ارتقای سلامت روان و تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانشجویان آسیب پذیر صورت گرفت.
دکتر جلالی در ادامه با اشاره به محورهای اصلی این کارگاه گفت: در این کارگاه آموزشی مطالبی در زمینه ضرورت آموزش پیش از ازدواج، ساختار جلسات مشاوره زوج، ارزیابی و اجرای تست های مشاوره پیش از ازدواج و فرمول بندی روان شناختی زوج، ساختار مشاوره در جلسات فردی و مشترک توسط اساتید برجسته دانشگاهی ارائه شد.


قابل ذکر است دانشگاه های منطقه 2 کشور که در این کارگاه حضور داشتند شامل دانشگاه های گیلان، علم و فناوری مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، صنعتی نوشیروانی بابل، مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گلستان و گنبد هستند.

 


تعداد بازدید: 1085