اطلاعیه مهم آموزشی برگزاری کلاس های نیم سال تحصیلی جاری

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹

 اطلاعیه شماره ۱ معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

در خصوص تداوم برگزاری کلاس های نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸

1399/1/13 

با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای دانشجویان عزیز، اعضای محترم هیات علمی و کارمندان گرامی دانشگاه گلستان، در راستای ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت عتف در مورخ 1399/1/11 و پیرو طرح فاصله گذاری اجتماعی و مصوبه شورای دانشگاه، نحوه برگزاری کلاس­های دانشگاه تا اطلاع ثانوی به شرح ذیل می باشد:

۱) کلیه کلاس‌های دانشگاه از صبح روز شنبه مورخ 1399/1/16 به صورت غیرحضوری(مجازی) و در زمان رسمی کلاس(مطابق برنامه هفتگی دانشجویان در زمان انتخاب واحد)  می بایست برگزار گردد.

۲)‌ سامانه مورد تایید و رسمی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت برگزاری کلاس های مجازی بصورت برخط(Online) و برون خط(Offline)، صرفا سامانه ادوبی می باشد.

 ۳)‌ تشکیل کلیه کلاس­های نیمسال جاری، بصورت مجازی(برخط) برای یکایک اعضای هیات علمی و اساتید مدعو الزامی است(این کلاس ها در عین حال باید ضبط هم بشوند).

۴) حضور فعال یکایک دانشجویان در تمامی کلاس­های مجازی برخط در زمان رسمی کلاس ضروری است. درصورتیکه به دلایل فنی امکان شرکت برخی از دانشجویان در کلاسهای برخط فراهم نگردد دانشجو موظف به پیگیری دروس بصورت برون خط و از طریق کلاس های ضبط شده می باشد.

۵) کلاس‌هایی که جنبه نظری-عملی یا صرفا عملی دارند، در صورت امکان، ادامه کار با سازوکارهای فراهم شده، همانند سایر کلاس‌های آموزشی بصورت مجازی برگزار شوند و در غیر این صورت می توانند به زمان دیگر یا ترم های آتی موکول شوند.

 ۶) کلاس های جبرانی با هماهنگی آموزش دانشکده می تواند در خارج از زمان برنامه هفتگی برگزار گردد.

 ۷) باتوجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات و آزمون‌ها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است، استادان گرامی می‌توانند نسبت به برگزاری آزمون های میان ترم یا کلاسی اقدام نمایند. راهنمای آن متعاقبا در دسترس استادان گرامی و دانشجویان عزیز قرار خواهد گرفت.

۸) روسای محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاس‌ها را عهده دار خواهند بود که طبق سازوکارهای ابلاغ شده، کارشناس آموزش هر دانشکده موظف است روزانه گزارش برگزاری کلاس‌ها را به رئیس یا معاون محترم آموزشی دانشکده گزارش نمایند.

۹)‌ چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاس‌های مجازی را نداشته باشد، در صورت تمایل می تواند درخواست حذف برخی دروس یا کل نیمسال جاری را بدون پرداخت شهریه و بدون احتساب در سنوات تحصیلی تا اول خرداد ۹۹ بصورت مکتوب به مدیر گروه ارایه  نماید.

۱۰)در مورد زمان پایان کلاس ها و امتحانات پایانی دروس این نیمسال پس از تصمیم گیری  متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد. 

ضمنا شیوه برگزاری کلاس های مجازی و راهنماهای مربوطه به آدرس ves.gu.ac.ir قابل دریافت می­باشد. چنانچه استادان محترم در خصوص کار با نرم افزار سوال یا مشکلی داشتند از طریق آموزش دانشکده (حضوری یا تلفنی) پیگیری نمایند. بدیهی است که در صورت اتخاذ هر گونه تصمیمی توسط ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا که سبب تغییر در این برنامه گردد، متعاقباً به اطلاع  دانشجویان عزیز و استادان گرامی خواهد رسید.


تعداد بازدید: 4376