افتخاری دیگر برای دانشگاه گلستان؛ حضور سه عضو هیات علمی در شمار ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۱

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ پژوهشی براساس اطلاعات جدید نمایه استنادی معتبر اسکوپوس (scopus) توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد انجام شد که فهرست اسامی۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز ۲ درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شدند که سه عضو هیات علمی دانشگاه گلستان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

این پژوهش، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرده است. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند که در لیست نهایی علاوه بر صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست اضافه شده است.

گفتنی است دکتر قاسم بهلکه و دکتر محمد­صالح شفیعیان اعضای هیات علمی گروه آموزشی مهندسی شیمی دانشکده فنی و مهندسی علی آباد کتول و دکتر سیدمحمد جواد حسینی کهساری عضو هیات علمی گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی گرگان دانشگاه گلستان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.

نتایج این پژوهش در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان زیر منتشر شده است که جهت مشاهده نتایج می توانید بر روی عنوان مقاله کلیک نمایید.

"August 2021 data-update for "Updated science-wide author databases of standardized citation indicators"

 


تعداد بازدید: 1389