با حضور معاون وزیر علوم و ‌رئیس سازمان امور دانشجویان؛ آئین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه گلستان برگزار شد

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه گلستان با حضور دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و ‌رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر عباس قربانی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان و دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان و مسئولان استانی در روز سه شنبه 12 بهمن ماه 1400 به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و ‌رئیس سازمان امور دانشجویان، در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله‌ العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، قدردانی از زحمات دکتر فرهاد یغمایی و تبریک آغاز چهل و چهارمین بهار آزادی گفت: انقلاب اسلامی ایران، چهار مولفه بنیادی از جمله جهاد دانشگاهی برای مدیریت عقلانی کشور و ترویج علم و آگاهی، جهاد سازندگی برای رفع محرومیت زدایی از جامعه، کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از افراد نیازمند و سپاه پاسداران برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکل داده است که هریک از آنها منجر به تحولی عظیم در ساختار کشور شده اند.

‌ معاون وزیر علوم با اشاره به تاکید ستاد ملی کرونا بر حضوری شدن دانشگاه ها به مسئولان یادآور شد: در آینده، دانشگاه ها با شرایط جدید روبرو خواهند شد و باید راهکار موثری برای مدیریت آن در نظر گیرند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر افزایش سطح تاب آوری دانشجویان به عنوان یکی از راهکارهای موثر در شرایط حضوری دانشگاه ها گفت: این مهم را می توان از طریق تدابیری در معاونت دانشجویی و فرهنگی، مرکز مشاوره و سلامت، تربیت بدنی، نهاد های علمی و اجتماعی دانشگاه ها و افزایش سطح صبر و آگاهی اساتید و یاوران علمی ایجاد کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و قدردانی از زحمات دکتر فرهاد یغمایی، گفت: ایشان تا آخرین لحظات مجدانه امورات دانشگاه را پیگیری کردند، اما متاسفانه به علت کسالت پیش آمده برای ایشان، در این جلسه به صورت مجازی حضور خواهند داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تبریک به دکتر خواجه شاهکوهی سرپرست جدید دانشگاه، تاکید کرد: امیدواریم با نگاه بسیجی، انقلابی و ولایی؛ دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی به جامعه ارائه دهیم و با اشاره به سوره تبارک، آیه الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا گفت: پست های سازمانی و مدیریت های اجرایی به عنوان امتحان الهی هستند.

سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان رمز موفقیت در گام اول انقلاب اسلامی را وجود مولفه های دینی از جمله توکل، توسل و گوش به فرمان امام راحل، دانست و به اساتید تاکید کرد: باید نقش خود را در ایجاد بالندگی و حراست از ارزش های انقلاب و اسلام در جامعه پر رنگ کنند.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست جدید دانشگاه گلستان نیز ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در مراسم و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای عرصه علمی و تبریک به مناسبت ایام فرخنده دهه فجر، به ارائه برنامه‌ها و اقدامات آینده دانشگاه گلستان طبق اسناد بالادستی پرداخت.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی با اشاره به ایجاد دانشگاه کارآفرین طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه ها باید مساله محور باشند و فعالیت های پژوهشی و آموزشی خود را مبتنی بر حل معضلات کشور تبیین نمایند.

سرپرست جدید دانشگاه گلستان راهکار تغییر شرایط موجود به وضعیت مطلوب را مبتنی بر علم و نوآوری دانست و تاکید کرد: تنها راه توسعه استان و کشور از مسیر دانشگاه ها می گذرد و صنعت و جامعه باید با کمک اعضای هیات علمی به عنوان شبکه مشورتی و مشاوران بومی و منطقه ای، فاصله بین دانشگاه و دستگاه های اجرایی را کاهش دهند. ایشان با اشاره به پتانسیل های اعضای هیات علمی دانشگاه به مسئولان استانی پیشنهاد داد: برای حل مشکلات باید اتاق اطلاعاتی حاوی مسائل و معضلات استان در موضوعات مختلف شکل دهیم. ایشان در ادامه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان در مشورت و انجام تمام امور با پیوست علمی اهتمام ورزند، همانگونه که پیوست فرهنگی از الزامات است.

وی، ضمن تشکر از زحمات کارکنان دانشگاه گلستان اذعان داشت: با ارائه پیشنهادات سازنده و تعامل با یکدیگر می توانیم در پیشبرد اهداف دانشگاه موثر باشیم. همچنین به دانشجویان تاکید کرد: رسالت خود را در علم آموزی و گسترش مرزهای دانش بدانید و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه جنگ نرم را افزایش دهید و در پایان از زحمات روسای پیشن، دکتر ابوالفضل رنجبر نوعی، دکتر عباس قربانی و فرهاد یغمایی تشکر و قدردانی کرد.

دکتر فرهاد یغمایی رئیس پیشین دانشگاه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک به دکتر خواجه شاهکوهی سرپرست جدید دانشگاه، گزارش مختصری از اقدامات انجام شده ارائه و از همه مسئولانی ملی و استانی، اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان دانشگاه گلستان که در این هشت سال ایشان را همراهی کردند، تشکر و قدردانی داشت.

در پایان مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار شد.


تعداد بازدید: 6731