مراسم روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران در دانشگاه گلستان برگزار شد

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ رئیس سازمان بسیج اساتید استان و سرپرست دانشگاه گلستان گفت: شهید چمران تخصص و تعهد را یک جا در جان و دل خود پرورش داد و با پشت پا زدن به دنیا در راه خدا به شهادت رسید.

 دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی در مراسم روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت شهادت دکتر مصطفی چمران با تبریک سالروز تشکیل بسیج اساتید اظهار کرد: شهید چمران استادی مومن در تراز انقلاب اسلامی است و همه اساتید دانشگاه باید تلاش کنند خود را به این الگو ارزشمند نزدیک کنند، وی تصریح کرد: هدف ما این است که در حوزه فرهنگی شرایط لازم برای تحقق این مهم ایجاد شود و با ظرفیتی که در حوزه بسیج اساتید در دانشگاه ها وجود دارد تمامی اساتید بتوانند خود را به استاد تراز انقلاب نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید گلستان طی 2 سال متوالی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است یادآور شد: تاکنون تمامی شواهد حاکی از آن است که امسال هم سازمان بسیج اساتید گلستان مجددا رتبه نخست کشوری را کسب خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید گلستان از وجود ۲۴ کانون بسیج اساتید فعال در سطح دانشگاه های استان گلستان خبر داد و خاطر نشان کرد: کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در بین یک هزار و ۲۸۰ کانون کشوری رتبه اول را کسب نموده است، همچنین کانون بسیج اساتید دانشگاه گنبد کاووس طی 2 سال گذشته از بین تمامی کانون های کشوری بیشترین جذب را داشت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 3 همایش ملی توسط سازمان بسیج اساتید گلستان برگزار شد، خاطر نشان کرد: در ۳۰ آبان ماه امسال نیز نخستین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در گلستان برگزار می شود.

در ادامه همایش فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: ضروری است شاخصه های رفتاری و علمی شهید چمران الگوی همه اساتید دانشگاه ها قرار گیرد.

سردار علی ملک ‌شاهکوهی با بیان اینکه شهید چمران با آغاز جنگ تحمیلی و عشقی که به وطن و تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی(ص) داشت بعد از ۲۳ سال دوری از وطن، به کشور بازگشت و از زندگی در رفاه و آسایش صرف نظر کرد و همچون چریکی شجاع در صحنه مبارزه مستقیم با ارتش بعث حاضر شود و از دین و کشور دفاع کرد. وی تصریح کرد: شهید چمران پایه گذار جنگ های نامنظم و چریکی در دفاع مقدس بود.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در استان گلستان باتشریح اهداف همایش گفت:  هدف از برگزاری همایش اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری صرفا پرداختن به جنگ‌ نظامی نیست چرا که دشمن در بخش های مختلف بیولوژیک، اقتصادی، فرهنگی، علمی هم با کشورمان در حال جنگ است.

دکتر سلیمان دوست شناسایی، تشریح و تبیین اندیشه ها، تبدیل اندیشه ها به الگو و گفتمان و کاربردی کردن و پیاده سازی اندیشه ها در جامعه را از اهداف همایش بین المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در گلستان برشمرد و تصریح کرد: هدف ما حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است و این مهم بدون جامعه سازی و دولت سازی محقق نمی شود.

دبیر نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در گلستان با بیان اینکه در عرصه دفاعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی منویات رهبر معظم انقلاب موجود است و گاهی اوقات تبدیل به بیانیه و سند راهبردی شده است، بر لزوم برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) با نتایج علمی، متقن و حساب شده تاکید کرد.

دکتر یحیی مقصودلو معاون علمی، پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان گلستان اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی معاندین اسلام و انقلاب در تکاپو بودند تا روند پیشرفت کشورمان را کُند و یا ساقط کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان این روند را دنبال می کنند باید اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری که مبتنی بر مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است را تبیین کنیم و در اختیار آحاد جامعه قرار دهیم تا به عنوان سند راهبردی برای جلوگیری از هجوم دشمن در دستور کار قرار گیرد. به همین منظور دبیرخانه دائمی تحت عنوان تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) در وزارت دفاع تشکیل شد که از سال ۹۱ چهار همایش را برگزار کرده و در سال جاری نیز نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار می شود.

معاون علمی، پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان خاطر نشان کرد: ۳۱ شهریورماه آخرین مهلت ارسال مقاله به نخستین همایش بین المللی تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) است و افزود: این همایش که در۳۰ آبان ماه در گلستان برگزار می شود در حقیقت یک مانور عظیم علمی است و به طور همزمان در کل کشور برگزار می شود.

در ادامه خانم دکتر کلثوم غلامی دبیر علمی با تشریح اهداف همایش افزود: اولین همایش بین الملی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه های دفاعی مقام معظم رهبری در 5 محور اصلی با عناوین مبانی اصول و ابعاد ، گام دوم انقلاب، مقاومت و آینده آن، ساز و کارها و ابزارهای دفاعی و نقش انقلاب اسلامی در افول در قدرت آمریکا در اندیشه و مکتب دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی  ارائه خواهد شد.

دکتر غلامی در ادامه به 15 محور فرعی این همایش اشاره کرد و گفت: برای این محورها 80 موضوع مرتبط توسط کمیته علمی همایش تدوین گردید و 5 نشست علمی و تخصصی متناسب محورهای اصلی جهت گفتمان سازی اهداف همایش در سطح دانشگاه و مراکز علمی توسط سخنرانان ملی و استانی پیش بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این همایش زمینه ساز تبیین اندیشه های ناب ولایت و ترسیم افق تمدن ایران اسلامی و جهانی شدن تمدن نوین اسلامی  باشد.

شایان ذکر است سازمان بسیج اساتید استان در 2 سال متوالی موفق به کسب رتبه اول کشورگردیده است به همین منظور از معاونین سازمان، مدیران کانون های نهضت استادی و دست اندرکاران برگزاری همایش نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد بهره گیری از الگوی حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین از شورای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد استان با اهداء لوح تقدیر قدر دانی گردید.


تعداد بازدید: 831