کسب رتبه علمی «ب» برای فصلنامه پژوهشهای تغییرات آب و هوایی

چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فصلنامه پژوهشهای تغییرات آب و هوایی را حائز رتبه علمی «ب» دانست.
 دکتر فرخزاد معاون پژوهش و فناوری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه  با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء سطح علمی نشریات دانشگاه گلستان و با همت و تلاش مدیر مسئول این نشریه دکتر غلامرضا روشن دانشیار گروه جغرافیا دانشکده علوم انسانی دانشگاه، «فصلنامه پژوهشهای تغییرات آب و هوایی » براساس آیین نامه نشریات علمی مصوب ۱۳۹۸/۲/۹ در کمیسیون نشریات علمی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و موفق شد با کسب امتیاز ۶۷۱.۵، حائز رتبه علمی «ب» (معادل علمی- پژوهشی سابق) گردد.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش مسئولان و مجموعه معاونت پژوهشی، این مجله وارد فهرست نشریات علمی مصوب وزارت علوم شده است و تعداد نشریات علمی مصوب دانشگاه در کمیسیون نشریات علمی کشور اکنون به ۲ عنوان در حوزه علوم انسانی رسیده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اظهار داشت با برنامه‌ ریزی‌ انجام شده، امیدواریم در گام‌های بعدی بتوانیم تعداد مجلات در این حوزه را افزایش داده و نیز زمینه ورود نشریات به پایگاههای معتبر بین المللی را هموار سازیم و نشریات دانشگاه در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی همچون Scopus و JCR نمایه شوند.


تعداد بازدید: 1880