دانشگاه گستان باتوان و تخصص دانشگاهیان پیشتاز در عرصه های علمی و پژوهشی

جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ نشست صمیمی هیات رئیسه دانشگاه با اعضا هیات علمی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه با هدف ارایه نظرها، پیشنهادها، در استقبال از سال جدید تحصیلی و همچنین مسایل و مشکلات صنفی حوزه علوم انسانی برگزار شد.


دکتر حاج زاده رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی با ارایه گزارشی از عملکرد شش ماهه دوران مسئولیت خود به تبیین جایگاه علمی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، شرایط تحصیلی و توانمندی دانشجویان و اساتید  دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پرداخت و افزود: استعداد و توانمندی اعضای هیات علمی، جوان بودن و شور و نشاط انها زمینه رشد هر چه بیشتر این دانشکده را فراهم نموده است.


دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه  با قدر دانی از خدمات علمی و پژوهشی اساتید دانشکده علوم انسانی و اجتماعی این دانشکده را در توسعه دانشگاه پیشتاز دانست و گفت: اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و اخلاق در دانشگاه دارند و می توانند در شور و نشاط دانشجویان و محیط دانشگاه نقشی تعیین کننده پیشتاز باشند.


وی خودباوری و اتکا به توانمندی های علمی را از مهمترین عوامل رشد و توسعه دانشگاه دانست و افزود: برای به ثمر رساندن کارهای مهم دانشگاه باید به قدرت و توانایی علمی خود باور داشته باشیم و از انجام کارهای بزرگ و تعالی بخش ناامید نباشیم.


دکتر خواجه شاهکوهی دانشگاه گلستان را قوی ترین، بزرگترین و موثرترین دانشگاه استان دانست که در همه امور علمی و تحقیقاتی نقش آفرین است و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی را با وجود اساتید جوان و فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر کشور، مایه افتخار و سر بلندی استان دانست.


رئیس دانشگاه با ابراز رضایت از همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناور در تقویت ارکان استقلال دانشگاه از اعضای هیات علمی  خواست تا برای ارتقا روز افزون دانشگاه تلاش شبانه روزی داشته باشند و با تحقیق و پژوهش جامعه محور و به نیازهای جامعه پاسخ مناسب دهند.


وی با اشاره به سیاست های مهم و ماموریت های دانشگاه توسعه رشته تحصیلی مقاطع ارشد و دکتری را خاطر نشان کرد و افزود: با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان اولین مرکز آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای در در دانشگاه راه اندازی کرده ایم و بنا داریم به هریک از دانشجویان تا پایان دوره تحصیلی  بنا بر استعداد و علایق آنها یک تا دو حرفه و فن را آموزش دهیم. واین طرح را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور در سطح ملی گسترش خواهیم داد.


دکتر فرخ زاد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به جایگاه تحقیقاتی و پژوهشی دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در حوزه چاپ کتاب، مقاله های علمی و نشریات این دانشکده را مایه مباهات دانشگاه دانست و به برنامه های تشویقی معاونت پژوهش و فناوری و همچنین افزایش ضریب گرنت های اساتید اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم با اصلاح شیوه نامه های گرنت گام مهمی در سرعت و جهش علمی دانشگاه برداریم.


وی تکمیل و تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی و کارگاهی را از دیگر برنامه های معاونت پژوهش  و فناوری خواند و گفت: اعتبارات مناسبی در این قسمت در نظر گرفته ایم.


دکتر مظاهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در پاسخ به سوالات اساتید در چگونگی استفاده از سامانه آموزش مجازی از نظرهای اصلاحی معاونت آموزشی در آیین نامه های آموزشی و تشویقی خبر داد و گفت: افزایش رشته های ارشد و دکتری از مهم ترین برنامه های در دست اقدام است که برای تحقق آن نیاز به همکاری و همدلی بیشتر اعضای هیات علمی وجود دارد.


حجت الاسلام والمسلمین منصوری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان با استناد به معارف اسلامی اساتید دانشکده علوم انسانی و اجتماعی نماد و نشانه فضیلت و اخلاق مداری در دانشگاه هستند و بیشترین نقش تحول فرهنگی را بر عهده دارند.


وی صبر و تحمل در مسیر تعلیم و تربیت را لازمه تدریس دانست و گفت: تبیین جهان بینی اسلامی یک عبادت است که دانشجویان را در مسیر علم آموزی امیدوارتر می کند و آنها را در مقابل توطئه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

دکتر بابانژاد معاون اداری، مالی و عمرانی با اشاره به ضرورت آماده سازی زیر ساخت ها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه در سال تحصیلی جدید با جدیت و تلاش شبانه روزی در حال آماده سازی دانشگاه هستیم و با وجود اینکه از کمبود منابع مالی در تنگنا هستیم اما رشد و ارتقاء دانشکده علوم انسانی و اجتماعی از مهم ترین الویت های ساخت و ساز دانشگاه بوده است.


وی گفت: تقویت مبانی آموزشی متاثر از امکانات بهتر و مطلوب تری محقق می شود و این بزرگترین ماموریت معاونت اداری، مالی و عمرانی دانشگاه است.


مهندس باقری مدیر حراست دانشگاه با تبیین شرایط پسا کرونا و شروع سال تحصیلی جدید و عدم شناخت کافی دانشجویان نسبت به محیط آموزشی، از اعضای هیات علمی خواست تا در این زمینه به دانشگاه کمک کنند.


وی افزود: اگر چه ماموریت اصلی دانشگاه تولید دانش و تربیت نسل جوان دانشجو است اما توجه به امنیت روحی و روانی دانشجویان هم از وظایف مهم دانشگاه است.


باقری شور و نشاط محیط دانشگاه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان استقلال و پیشرفت ایران اسلامی علاوه بر جنگ سایبری برنامه های میدانی برای انحراف جوانان و نوجوانان بویژه دانشجویان طراحی کرده اند که در این بین دانشگاه از مهمترین اهداف آنهاست و در این میان هوشیاری اعضای هیات علمی یک نیاز مبرم است.


گفتنی است در این نشست علاوه بر مدیران گروه، اساتید دانشکده علوم انسانی و اجتماعی هریک جداگانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود و همچنین مشکلات و موانع آموزشی اشاره کردند.


 استفاده حداکثری از روش های مجازی آموزش دانشجویان، تجهیز و تقویت زیر ساخت های آموزشی، رفاهی اساتید و دانشجویان در پردیس جدید، اصلاح آیین نامه ها و قوانین  آموزشی و پژوهشی، تقویت تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی، تجهیزات ورزشی از مهم ترین دغدغه های اساتید دانشکده مطرح شده در این نشست بود و دکتر خواجه شاهکوهی و معاونین دانشگاه به آنها پاسخ دادند.

 


تعداد بازدید: 493