حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بزرگترین دانشگاه استان، دانشگاه گلستان

سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ در نشستی که با حضور دکتر محمد علی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه، فرماندار گرگان و مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گلستان در سالن جلسات حوزه ریاست پردیس جدید دانشگاه گلستان برگزار شد، مسائل دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست که نزدیک به 5 ساعت طول کشید، بر ضرورت تکمیل پروژه های عمرانی در دانشگاه‌ گلستان تاکید کرد و گفت: سعی کنید از ظرفیت استانداری، وزیر اقتصاد و دارایی و هیات دولت برای این منظور استفاده نمایید.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه مانند سلف و سوله ورزشی گفت: امیدواریم با اتخاذ راهکارهای صحیح در کمترین فرصت بتوانیم نسبت به تکمیل این پروژه ها اقدام کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به منظور حمایت از پژوهشگران جوان و برتر، قوانین را به گونه ای تنظیم می نماییم که در تخصیص گرنت پژوهشی و پایه های تشویقی فرایندها تسهیل شود.

 در ادامه دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به ظرفیت‌ها، توفیقات و خدمات علمی بالای دانشگاه گفت: متاسفانه با وجود همه موفقیت‌های علمی، دانشگاه از کمبود فضای فیزیکی رنج می برد.

 دکتر خواجه شاهکوهی با اشاره به رشد و تنوع بالای رشته ها در مقاطع مختلف در مدت ۱۴ سال عمر دانشگاه گلستان، توانایی بالفعل اعضای هیات علمی در حل مسائل سازمان‌های دیگر استان را نیز به عنوان شاخصی که نشان دهنده اهمیت نقش و جایگاه دانشگاه گلستان است، مطرح نمودند.

وی افزود دانشگاه گلستان توانسته است با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها، نظر مساعد دولت را به عنوان سازمانی شایسته در امور بهره وری جلب نماید که این مهم مورد تایید و تشویق وزیر محترم نیز قرار گرفت.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر جلال، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان نیز ضمن خیر مقدم گویی و تشکر از توجهات ویژه وزیر به دانشگاه گلستان، از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستند با توجه به وضعیت خاص دانشگاه گلستان، در جلسات هیات دولت برای رفع نیازهای مبرم فیزیکی دانشگاه گلستان قدم بردارند.

عدم وجود ردیف ملی برای احداث  پروژه دانشکده فنی و مهندسی علی آباد کتول و دانشکده فنی و مهندسی پردیس جدید، پراکندگی مکانی دانشگاه گلستان، مسئله ترابری به پردیس جدید، کمبود فضاهای آزمایشگاهی برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، عدم وجود سلف در پردیس جدید، فقدان خوابگاه‌های دانشجویی دولتی، از جمله نیازمندی‌های دانشگاه  بود که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه بیان شد.

 در پایان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از روسای سابق دانشگاه و ۴ تن از دانشمندان دانشگاه که به عنوان پراستنادترین پژوهشگران دنیا مفتخر شده اند، با اهدای لوح تجلیل کرد.


تعداد بازدید: 2441