رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه گلستان برگزار شد

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به نقل از مرکز رشد مشترک دانشگاه و با حمایت پارک علم و فناوری، رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه گلستان از تاریخ 13 الی 15 اردیبهشت 1402 با حضور روسای دانشگاه گلستان و پارک علم و فناوری گلستان و جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد.

دکتر مهدی غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در مراسم افتتاحیه رویداد استارتاپ‌ویکند دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه تغییر نیازهای جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل تغییر کسب و کارها است، گفت: توانمندی شناخت مساله، تعریف آن و پیداکردن راهکار و همچنین حل مساله، از مهم‌ترین اصول فعالیت کسب و کارهاست؛ در صورت توجه نکردن به این موضوعات، کسب و کارها نمی‌توانند موفق باشند.

وی با اشاره به معضلات مدرک‌گرایی صرف، بیان کرد: دوره درس خواندن و کسب علم بدون توانایی تعریف و حل مسئله، به سرآمده است. کسانی که در زمینه استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند باید نیازهای جامعه را بشناسند و کسب و کارهای خود را براساس همین نیازها ایجاد کنند.

دکتر محمد فرخ زاد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: در رویداد استارتاپ ویکند دانشگاه گلستان 72 نفر شرکت کردند که از بین 22 ایده ارائه شده در روز اول، 10 ایده به عنوان ایده های منتخب برگزیده شدند.

در این رویداد سه روزه، کارگاه های تیم سازی توسط فاطمه اونق ( مدیر بازاریابی دفتر علی بابا گرگان)، بوم مدل کسب و کار توسط کامل آرخی ( مدیر کسب و کار آی برند)، اعتبارسنجی ایده و MVP توسط علیرضا اصلانی (هم بنیانگذار کسب و کار XCAMP) و نحوه ارائه به سرمایه گذار توسط امیر علی حسینی بای ( مدیر مرکز نوآوری فنی و حرفه ای گرگان و بنیانگذار XCAMP ) برگزار و آموزشها و راهنمایی موثر به شرکت کنندگان ارائه شد.

در پایان رویداد از سه تیم برتر با عناوین فیت فمیلی، آنالیزور حرکات و آمیترین که با نظر داوران انتخاب شدند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است 3 تیم برتر بدون داوری می توانند در مرکز رشد مشترک دانشگاه و پارک علم و فناوری به عنوان هسته فناور مستقر شوند.


تعداد بازدید: 1500