انعقاد تفاهم نامه احداث سراهای دانشجویی متاهلی بین دانشگاه گلستان و اداره کل راه و شهرسازی استان

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲

براساس امضا تفاهم نامه فی مابین وزارت عتف با وزارت راه و شهرسازی، توافقی نیز بین دانشگاه گلستان و اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان منعقد شده که بر اساس آن ۲۰۰ واحد سرای دانشجویی متاهلی در پردیس جدید دانشگاه گلستان احداث می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ این جلسه با حضور دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان، مهندس مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان، برگزار شد.

دکتر خواجه شاهکوهی در این جلسه افزود: کم کردن دغدغه های دانشجویان و خانواده ها از عمده دلایل احداث سرای دانشجویی است. فقدان زیرساخت خوابگاهی در دانشگاه گلستان مشکلات عدیده ای را هم برای دانشجویان و هم مجموعه دانشگاه فراهم نموده است که مسلما باعث نقصان و کاهش کیفیت ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان عزیز خواهد بود.

ایشان ضمن تشکر از بیش از هشتاد خیری که زمین های کوچک و بزرگ خود را با وجود نیاز برای راه اندازی و گسترش آموزش عالی استان تقدیم دانشگاه نموده اند، اذعان داشتند که این امانت وظیفه ما را در راه تلاش برای توسعه و تسهیل بهره مندی از مجموعه دانشگاهی دو چندان می کند.

در ادامه این جلسه رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف بیان کرد: بهره مندی دانشگاه ها از سرای دانشجویی موجب خواهد شد حضور دانشجویان غیر بومی در دانشگاه ها صورت گیرد که این خود به ایجاد رقابت در میان دانشجویان ارتقاء سطح کیفی و گسترش سطح علمی منطقه خواهد شد.

دکتر گنجی از جمله برنامه های وزارت عتف را توسعه بحث بورسیه دانشجویان توسط صنایع و کارخانه ها دانست که این خود هم باعث ایجاد انگیزه دربین دانشجویان و هم از قبل آن منافع بزرگی با گسترش ارتباط بین دانشگاه و صنعت نصیب کشور خواهد شد و توصیه می شود دانشگاه ها در این زمینه رایزنی ها و تفاهم هایی با کارخانه ها و صنایع منطقه داشته باشند.

گفتنی است در پایان جلسه از پروژه های عمرانی پردیس جدید دانشگاه گلستان بازدید شد.

 

 


تعداد بازدید: 373