از کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه گلستان تجلیل شد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان با حضور دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی، رئیس دانشگاه، دکتر محمد فرخ زاد، معاون پژوهش و فناوری و دکتر سید محمد فاطمی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به مناسبت روز ملی ازمایشگاه ها، از کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه گلستان تجلیل شد .

دکتر خواجه شاهکوهی، رییس دانشگاه گلستان در این مراسم با اشاره به شعارهای سال های اخیر،‌ گفت: عنوان سال های اخیر که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد بسیار مرتبط با حوزه کاری دانشگاهیان بوده و برای ما دانشگاهیان یک فرمان لازم الاجراست. تولیدِ دانش بنیان زمینه ساز اشتغال خواهد بود. در واقع زیربنا و حلقه اصلی توسعه کشور و ایجاد اشتغال ، همین فعالیت های دانش بنیان است و مهارت آموزی، پژوهش و فناوری نیز زیربنای اصلی این فعالیت ها بوده که این امر وظیفه اصلی دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به روز ملی آزمایشگاه ها و خطاب به مسئولین و کارشناسان آزمایشگاه ها گفت: یکی از ارکان مهم فعالیت های پژوهشی و آموزشی در دانشگاه گلستان، آزمایشگاه ها و کارگاه ها و کارشناسان آنها هستند که الحمدالله در دانشگاه گلستان در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و همه اینها حاصل تلاش شما عزیزان است.

وی افزود:‌ باید به سمتی حرکت کنیم که در بستر مجازی، اطلاع رسانی و خدمات دهی آزمایشگاه های دانشگاه گلستان در جهت رفع نیازهای جامعه علمی کشور و درآمدزایی دانشگاه صورت بگیرد.

ایشان تاکید داشتند که ارزیابی عملکرد آزمایشگاه ها به ما در تعمیر، تجهیز بهینه و نگهداری آزمایشگاه ها کمک خواهد نمود. اهمیت دادن به مقوله ایمنی و بهداشت آزمایشگاهها(HSE)، تشکیل شورای تخصصی آزمایشگاه ها و مدیریت خرید و مصرف مواد اولیه از دیگر موارد مهمی بود که ایشان به آنها اشاره داشتند.

دکتر فرخ زاد معاون پژوهش و فناری دانشگاه گلستان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش در جهت توسعه کشور، بیان نمود: تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی یکی از وظایف مهم و حیاتی ما است که در این زمینه نقش کارشناسان آزمایشگاه ها در هدایت دانشجویان به جهت استفاده از این تجهیزات بسیار پر اهیمت است.

ارايه گزارش فعالیت های آزمایشگاهی دانشگاه گلستان توسط دکتر فاطمی رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود. در پایان مراسم نیز از کارشناسان برگزیده آزمایشگاه های دانشگاه گلستان تجلیل شد .

 


تعداد بازدید: 302