اولین جلسـه کمیته راهبری دانشگاه معین استان در حوزه بهره ­وری

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

در راستای تفاهم نامه چهارجانبه بین سازمان ملی بهره ­وری، استانداری گلستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانشگاه گلستان اولین جلسه هماهنگی جهت بررسی چالش ­های استقرار چرخه مدیریت بهره­ وری دستگاه­ های اجرائی استان با حضور معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، سرپرست گروه نوسازی اداری و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان برگزار گردید. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان در این جلسه گفت: بهره ­وری قبل از آن که یک شاخص اقتصادی باشد، یک فرهنگ است که هدف آن هوشمندسازی فعالیت­ ها برای دستیابی به زندگی بهتر و متعالی است. لذا استقرار چرخه مدیریت بهره­ وری بدون فرهنگ سازی و باور مدیران امکان پذیر نمی­ باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره به این که مدیران دستگاه­ های اجرائی می­ بایست با بکارگیری ظرفیت­ های خود جهت تعیین مدلی برای ارتقاء شاخص های بهره­ وری تلاش نمایند افزود: در دوره جدید تلاش کردیم مدل مدیریتی "ظرفیت، راه حل" را با مدل منسوخ شده "بحران ، بن بست" جایگزین نماییم. برای پیاده سازی این مدل اعلام کردیم که دانشگاه گلستان آمادگی ارائه خدمات مشاوره تخصصی به دستگاه­ های اجرائی را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در این مدل اساتید در بدو استخدام به مدت شش ماه تا یکسال بصورت تمام وقت بعنوان فرصت مطالعاتی متناسب با حوزه کاری بدون موارد استخدامی و دریافت حق الزحمه در دستگاه های اجرایی استانی مرتبط مستقر می­شوند که نمونه­ های آن در شهرداری گرگان، اداره کل امور اقتصادی و دارائی، اداره صنعت معدن تجارت و اداره کل کار، رفاه و امور اجتماعی استان گلستان اجرا گردیده است.

در ادامه مهندس نادر فرهمندپور معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزس استان راهبری دستگاه­ های اجرایی در حوزه­ های توانمندسازی و سیاست­گذاری را از وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر شمرد و اظهار داشت: با بخشنامه و دستورالعمل استقرار چرخه بهره وری صورت نمی ­گیرد. بلکه می­ بایست مدیران به نقش بهره ­وری در رشد اقتصادی و تکالیف تعیین شده باور داشته باشند.

وی گفت: دستگاه­ های اجرایی از نظر شاخص بهره­ وری در جشنواره شهید رجایی نیز ارزیابی می ­شوند و در ادامه به نقش مؤثر دانشگاه گلستان به عنوان دانشگاه معین استان در حوزه بهره ­وری تأکید کرد.

 


تعداد بازدید: 250