حوزه ریاست

مراسم گرامیداشت مقام معلم و دهه سر آمدی آموزش برگزار شد

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) مراسم گرامیداشت مقام معلم و دهه سرآمدی آموزش برگزار شد.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست دانشگاه در جمع هیات رئیسه و اساتید با تبریک روز معلم و تجلیل از شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و قدر دانی از خدمات شایسته همکاران فقید دانشگاه تلاش اساتید را مجاهدت علمی دانست و افزود: قدردانی از مقام معلم در حقیقت قدر دانی از نعمت های خداوند است.

وی با تشریح فعالیت های دانشگاه در دوران کرونا افزود: اگرچه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه در روند عادی فعالیت های آموزشی تاثیرات ناگواری ایجاد کرد؛ اما خوشبختانه بر اساس مستندات موجود ارزیابی اساتید و وزارت عتف روند فعالیت های آموزشی دانشگاه طراز مثبتی را بدست آورد.

سرپرست دانشگاه توازن آموزش سنتی و مدرنیته و نوآوری و تغییر را امری ضروری دانست و تاکید کرد: در شرایط جدید آموزشی دانشگاه گلستان از دو مدل و سبک آموزش مجازی و سنتی با توجه به شرایط و اقتضا ارائه دروس استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه گلستان در شرایط  گذار از وضعیت موجود کرونایی در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور نه تنها هیچ گونه عقب افتادگی نداشته است؛ بلکه در رقابت با دانشگاه های حتی بزرگ و برتر کشور در حالی که به هیچ وجه از خوابگاه های دولتی برخوردار نبوده است بر اساس تکالیف بالادستی شرایط تشکیل کلاس های حضوری و بازگشایی دانشگاه را موعد مقرر فراهم نموده است.

دکتر خواجه شاهکوهی از اساتید و مسئولان دانشگاه خواست با توجه به ماموریت های ابلاغی و حمایت های همه جانبه متولیان توسعه آموزش عالی استان ماموریت های متفرق دانشکده ها را بر اساس استراتژی یک دانشگاه جامع تهیه و برای تصمیم گیری به شورای دانشگاه ارائه نمایند.

وی با توجه به شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطر نشان کرد: دانشگاه گلستان به عنوان بزرگترین دانشگاه استان و دارای تنوع تحصیلات دانشجویی و رشته های تحصیلی سهم مهمی در رشد و توسعه استان دارد و با افتخار تجربه های ارزشمند آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را برای تقویت اشتغال و کسب کار در اختیار مراکز مربوط و علاقه مندان به رشد و توسعه استان و کشور قرار می دهد.

در ادامه مراسم  حجت الاسلام دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با قدر دانی از تلاش های اساتید آغاز کلاس های حضوری دانشگاه را پس از کاهش آثار مخرّب ویروس کرونا فرصتی تازه برای جهش علمی و تلاش مضاعف دانشگاهیان دانست و افزود: خداوند متعال در همراهی سختی ها و مشکلات زندگی اسباب آسایش و راحتی را نیز فراهم کرده است.

وی با تجلیل از مقام استاد شهید مرتضی مطهری(ره) به تشریح خدمات ارزشمند این عالم فرزانه و معلم دلسوز پرداخت و افزود: اگر چه شهید مطهری(ره) فرزند حوزه بود و تحصیلات عالیه خود را در مراکز دینی بدست آورده بود اما توانست با ارتباطی اثر گذار و تقویت ایمان، تدین و اخلاق اسلامی پیوندی عمیق و معنوی بین حوزه و دانشگاه برقرار نماید.

در ادامه دکتر محسن مظاهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  دانشگاه با قدر دانی از تلاش های علمی اساتید در دوران آموزش مجازی و همراهی آنها در ازسرگیری آموزش حضوری از راه اندازی مدیریت آموزش آزاد و مجازی در آینده ای نزدیک به منظور استفاده از پتانسیل و تجارب کسب شده در دوران آموزش مجازی خبر داد. وی با ارائه گزارش درخصوص وضعیت موجود، از سرآمدان آموزشی قدردانی نمود و اساتید تازه استخدام دانشگاه را معرفی نمود.

در پایان مراسم به 8 نفر از سرآمدان دانشگاه که از رتبه استادیاری به دانشیاری ارتقاء یافتند لوح تقدیر اهداء گردید.



تعداد بازدید: 302