حوزه ریاست

در راستای آموزش مهارتی به دانشجویان؛ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه گلستان راه اندازی می شود

سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ با هدف تبیین و توسعه فرهنگ مهارت آموزی و همکاری فی مابین، دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست دانشگاه گلستان با مهندس حمزه کرایلو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر خواجه شاهکوهی با تشریح ظرفیت های دانشگاه گلستان گفت: این مجموعه با 30 گروه آموزشی و تنوع رشته های گوناگون آمادگی دارد تا با ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان از توانایی و ظرفیت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان استفاده نماید.

سرپرست دانشگاه گلستان افزود: برای ما تنوع رشته حرفه های مهارتی قابل ارائه از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان بسیار حائز اهمیت است و باید این امکان فراهم شود تا هر متقاضی با استعداد و علاقه خود بتواند حرفه مهارتی مورد پسند خود را انتخاب کند.

در ادامه این نشست مهندس کرایلو مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: تلفیق و همراهی دانش با مهار های فنی و حرفه ای یک ضرورت مهم جهانی است و کشور ما هم باید برای توانمند سازی جوانان دانش آموخته از آن استفاده کند.

وی افزود: امیدواریم با تعامل و همفکری اساتید کارآفرین بتوانیم اهمیت مهارت آموزی را برای دانشجویان تبیین کنیم و جوانان را به سمت آموزش های فنی و حرفه ای در کنار تحصیل در دانشگاه ترغیب نماییم.

شایان ذکر است: برگزاری جلسات کارشناسی جهت انعقاد تفاهم نامه آموزشی، تعامل جهت استفاده دانشگاه از امکانات و تولیدات مهارت آموختگان آموزش فنی وحرفه ای در قالب تبصره 75 قانون بودجه 1362 ، برنامه ریزی جهت ارائه آموزش های مورد نیاز دانشجویان آماده برای بازار کسب و کار با عنوان سبد مهارتی ، بازدید از مراکز آموزش فنی وحرفه ای از اهم گفتگو های این جلسه بود.


تعداد بازدید: 457