دبیرخانه کارگروه سیلاب دانشگاه

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها: توسعه پایدار کشور در گرو استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه ها است

یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران که اخیراً از سوی دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها تعیین شده است، به جهت بازدید از مناطق سیل زده و مذاکرات رودررو با مقامات، مدیران اجرایی و متخصصین دانشگاهی و تهیه گزارش اجمالی از وقوع سیل به استان گلستان سفر کرده است، در نخستین نشست خود با متخصصین دانشگاهی که در سالن رشد دانشگاه گلستان و با حضور متخصصین و فعالین علمی مرتبط با امور سیل برگزار شد تأکید بر همکاری بیشتر و سازنده تر این هیأت و دانشگاه های استان داشتند.

دکتر نیلی در جمع دانشگاهیان، متخصصان و مسئولان استانی به استفاده از توانمندی دانشگاهیان اشاره کرد و افزود: هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها به دنبال استفاده از همه ظرفیتهای تخصصی، علمی و تجربی دانشگاهیان بخصوص استان های آسیب دیده از سیل می باشد و در حال طراحی مکانیزم دقیق تری جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی های دانشگاهیان است.

وی با تقدیر از حس مسئولیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گلستان و همراهی با مجموعه مدیریتی استان در سیلاب اخیر، بیان کرد: بی شک برگزاری این نشست با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه بسیار مهم است و مهم ترین هدف سفر به استان می‌باشد.

ایشان در ادامه سخنان خود به اعتماد ریاست جمهوری به دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: نص حکم دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری درخصوص هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها، حاکی از آن است که ایشان درباره سیل های اخیر دومین تجربه مشارکت با دانشگاهیان را پس از واقعه پلاسکو در سطح ملی را در دستور کار خود قرار داده اند؛ و این بدین معناست که در برهه کنونی مجموعه کشور به این ارزیابی و اجماع کلی رسیده است که از ظرفیت بالای دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهت رفع مشکلات و رسیدن به توسعه پایدار استفاده نماید.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: حضور اساتید دانشگاه ها و مشارکت ایشان در حین بحران سیل و پس از آن حاوی این نکته مهم است که بدون مشورت و هم اندیشی با قشر دانشگاهی کشور امکان عبور از بحران وجود نخواهد داشت و استفاده از توانمندی حداکثری از دانشگاه ها چه قبل و چه بعد از بحران وجود دارد.

 

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها سپس به تشکیل کارگروه های مؤثر اشاره و تأکید کرد: کار هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها با 15 کارگروه آغاز شده استو تا 6 ماه آینده "کارگروه تلفیق" که مسئول تنظیم گزارش اولیه است، آن را ارائه خواهد کرد. البته باید به این نکته مهم توجه داشت که این هیأت کاملاً مستقل بوده و زیر نظر هیچ دستگاه دولتی و ارگانی نیست و گزارش ها بصورت مستقیم به رئیس جمهور اعلام خواهد شد.
دکتر نیلی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر نقش ویژه دانشگاهیان گفت: حیثیت دانشگاه ها با این هیأت گره خورده و عجین شده است و تمام تلاش من و همکارانمان استفاده دقیق و اصولی از دانش و تجارب اساتید گرانقدر دانشگاه هاست تا گزارش دقیقی را به مردم عزیز و ریاست محترم جمهوری تقدیم نماییم.
در خاتمه این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها و دانشگاه گلستان منعقد گردید.

تعداد بازدید: 786