شانزدهمین نشست "یادگاران ایثار" دانشگاه برگزار شد

یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ شانزدهمین نشست سالیانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه با عنوان "یادگاران ایثار" برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی مشکلات، ارائه راهکارهای مناسب برای تقویت بنیه علمی و آشنایی با قوانین آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار شد، دکتر فرهاد یغمائی و جمعی از مدیران دانشگاه گلستان و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گرگان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حنظله مؤمن مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و خیر مقدم به مسئولین و دانشجویان حاضر در جلسه، گزارشی از عملکرد آماری و علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه در سال 96 و موفقیت های تحصیلی دانشجویان تحت پوشش آن مدیریت به حاضرین ارائه داد.

ایشان در ادامه خواستار همراهی، همکاری و همدلی بیشتر دانشجویان با مدیریت امور دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت تحقق اهداف اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شدند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین جلال مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی سخنانی خطاب به دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: شما باید به پدرانتان که سبب افتخارآفرینی و غرور برای کشور شده اند، ببالید، زیرا شما فرزندان افرادی هستید که دنیا را تحت تأثیر قرار داده اند و تمام دنیا را مبهوت خود کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جلال در ادامه افزود: بسیاری از رزمندگان ما در جنگ تحمیلی در شبهای عملیات برای حضور در خط مقدم از یکدیگر سبقت می گرفتند که این خود سند بارز روحیه شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان اسلام بوده است.

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در خاتمه سخنان خود به تشکیل کانون مرتبط به شهید، شهادت و فرهنگ شهادت در دانشگاه تأکید و خواستار گسترش بیشتر عطر شهادت در فضای دانشگاه شد.

در ادامه مراسم دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: از شما عزیزان انتظار می رود همانند پدرانتان همیشه دفاع از این آب و خاک پیشتاز باشید و در عرصه های دانشگاهی و علمی حضور فعال داشته باشید و از آرمانهای آن بزرگواران حراست و پاسداری کنید.

دکتر یغمائی در ادامه گفت: امروز جنگ متفاوتی علیه ملت ایران در جریان است جنگ در عرصه های اقتصادی و فرهنگی. امروزه دشمنان با فرهنگ، درونمان و با اقتصاد، بیرونمان را هدف قرار داده اند و در این برهه حساس تاریخی بر شماست، که با وجود پدرانی که از یادگاران عزیز دفاع مقدس هستند زمینه شکست دشمنان ایران را فراهم کنید.

ایشان در خاتمه سخنان خود خواهان حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر در کانونها و تشکلهای دانشگاه شدند که بتوانند تأثیر مثبتی بر روی سایر دانشجویان داشته باشند.

گفتنی است در ادامه این نشست از دانشجویان رتبه برتر شاهد آقایان سالار حافظ قرآن، محمدجواد مرادی، علی ایران پور و خانمها فاطمه پاک منش، فاطمه احمدی، فاطمه کلبادی نژاد و مطهره کریم آبادی تجلیل بعمل آمد.

در خاتمه دانشجویان با همراهی دکتر یغمائی رئیس دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین جلال به منظور تجدید پیمان با آرمانهای حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر سر مزار شهید خان احمدی حاضر شدند و با ذکر فاتحه، غبارروبی و نثار شاخه های گل بر مزار آن شهید والامقام بر تجدید پیمان خود با امام راحل و ارزشهای انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند.


تعداد بازدید: 1182