برگزاری اولین کنفرانس ملی مهندسی عمران، توسعه هوشمند و سیستم های پایدار دانشگاه گلستان

چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ اولین کنفرانس ملی مهندسی عمران، توسعه هوشمند و سیستم های پایدار با همکاری نهادهای مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی توسط گروه مهندسی عمران دانشگاه گلستان در تاریخ 18 شهریور 1400 برگزار خواهد شد.

دکتر سید یاسین موسوی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان و دبیر علمی اولین کنفرانس ملی مهندسی عمران، توسعه هوشمند و سیستم های پایدار گفت: با توجه به نقش بی بدیل مهندسان عمران در صنعتی شدن و توسعه جوامع بشری انجام پژوهش‌های نوین و کاربردی در این حوزه بسیار مهم می باشد.

وی افزود: با برگزاری اولین کنفرانس ملی مهندسی عمران، توسعه هوشمند و سیستم های پایدار بستری مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققین در سراسر کشور فراهم آورد.

دکتر موسوی ادامه داد: این کنفرانس در هشت محور شامل (1) سازه و زلزله، (2) ژئوتکنیک و زمین شناسی مهندسی، (3) راه و حمل و نقل، (4) آب و سازه های هیدرولیکی، (5) محیط زیست و سیستم های پایدار ، (6) انرژی و ساختمان (7) معماری، شهرسازی و مدیریت شهری و (8) کارآفرینی و اقتصاد در مهندسی عمران بصورت مجازی در دانشگاه گلستان برگزار خواهد شد.

دکتر سید علی اصغر حسین زاده عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه گلستان و دبیر اجرایی این همایش نیز ضمن تاکید بر لزوم توسعه و پیشرفت هدفمند و پایدار در شرایط امروز کشور و نقش محوری دانشگاه‌ها در نیل به این هدف، اظهار داشت: توسعه هوشمند و سیستم‌های پایدار دلالت بر پیشرفت همه‌جانبه، متناسب و پایدار در بخش‌های مختلف یک کشور دارد. در این ارتباط، رشته مهندسی عمران به‌ عنوان یکی از باسابقه‌ترین رشته‌های مهندسی می‌تواند نقشی کلیدی و برجسته در این فرآیند پیشرفت ایفا نماید.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی با هدف ارتقای سطح علمی مهندسان و متخصصان و آشنایی آن‌ها با جدیدترین دستاوردهای علمی، بتواند با افزایش شتاب در رشد و تولید علم، زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه و هماهنگ کشور با سرعتی بیش از پیش باشد.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در جلسات سخنرانان کلیدی و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این کنفرانس به نشانی Ceis2021.gu.ac.ir مراجعه نمایند.


تعداد بازدید: 504