مراسم گرامیداشت روز استاد و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه برگزار شد

سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت معلم شهید دکتر مرتضی مطهری و تجلیل از مقام استاد مراسمی با حضور گسترده اساتید دانشگاه گلستان در تالار مطهری دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان در ابتدای مراسم دکتر محسن مظاهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به بیان دستاورد ها و ارائه گزارش عملکرد آموزشی دانشگاه در سال گذشته از جمله جابجایی کلاس های برخی گروه های آموزشی به سایت پردیس جدید دانشگاه ، انتخاب سرآمدان علمی دانشگاه بعد از چندین سال وقفه، تعیین شورای گروه برنامه ریزی و توسعه آموزشی که وزارت عتف به دانشگاه گلستان واگذار شد که ثمره آن در آینده این است که در تقویم و بازیابی و بازبینی دروس می تواند به ما کمک کند.

دکتر مظاهری اظهار داشتند: نسبت خیلی خوب تعداد استاد به دانشجو، تلاش های صورت گرفته در برگزاری مجازی کلاس ها در دوره کرونا، برگزاری صد درصد کلاس ها به صورت حضوری هست.

وی با ارائه آماری درخصوص تعداد و ترکیب اعضای هیات علمی جذب شده دانشگاه در سال گذشته پرداخت سپس اعضای جدید را به حضار معرفی و برای آنان آروزی توفیق نمود.

در ادامه، دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان ضمن خیر مقدم و تبریک روز استاد، یاد شهید مطهری و اساتید فقید دانشگاه را گرامی داشتند.

رئیس دانشگاه با اشاره به دستاوردها و عملکرد دانشگاه در دوره 15 ماهه مدیریت جدید افزود: بازگشایی حضوری دانشگاه در دوره پسا کرونا، مشکلات و کمبوهای دانشگاه در بخش خوابگاه و حمل و نقل چالش های بزرگی بودند که با همدلی مجموعه دانشگاه از آن عبور نمودیم. همچنین راه اندازی و افتتاح دانشکده علوم و انتقال برخی گروه های آموزشی به پردیس جدید دانشگاه با وجود حجم بالای نیاز های زیر ساختی آزمایشگاهی به طوری که با 18 نوع گروه پیمانکاری فعالیت انجام شد، و در یک بازه سه ماه حدود 90 میلیارد ریال هزینه آماده سازی صورت گرفت که این خود حجم بالای کار را نشان می دهد.

وی مژده کلنگ زنی دو خوابگاه دانشجویی را در هفته های آتی با حضور مسئولان وزارت عتف دادند، و تلاش برای افزایش بودجه های دانشگاه کمک به رفاهیات دانشگاهیان، افزایش رقم گرنت پژوهشی اساتید و تسهیل پرداخت آن، که خیران می توانند یاریگر دانشگاه در این خصوص باشند.

دکتر خواجه شاهکوهی افزودند: در رتبه بندی دانشگاهها که در پایگاههای علمی بین المللي صورت می گیرد دانشگاه گلستان از رتبه 164 به رتبه 16 ارتقا یافت. همچنین در رتبه بندی دانشگاه های زیر 20 سال تاسیس کشوردر فعالیت های سال 1401 از بین 29 دانشگاه رتبه اول را دانشگاه گلستان در بخش مقالات بین المللی کسب کرد.

حجت السلام والمسلمین دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان با بیان جایگاه علم و عالم به بیان شخصیت والای شهید مطهری پرداختند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره از آیه شریفه "اقرا باسم ربک الذی خلق" افزود: بر می آید که اولین معلم و به عبارتی مربی عالم خود خداست.

وی در ادامه با بیان برخی علل آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی جوانان فرمودند: استدعا دارم در توجه به مسائل تربیتی، تک تک اساتید به کمک دفتر نهاد و معاونت فرهنگی بیایند.

در پایان این مراسم از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.


تعداد بازدید: 2572