كارگاه آموزشی " رياضيات كم كم بيشتر به درد ميخوره!"

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به مناسبت روز ملي رياضيات و به همت گروه رياضي دانشگاه گلستان، كارگاه شش ساعته با عنوان " رياضيات كم كم بيشتر به درد ميخوره!" در تالار مطهری برگزار شد.

مدرس این کارگاه، دکتر مجید میرزاوزیری استادتمام دانشگاه فردوسی مشهد و مبدع شهر ریاضی بودند.

در این کارگاه، ابتدا دو موضوع سبک تدریس ریاضی و سپس سبک ارزیابی آن در مقاطع مختلف ریاضی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دکتر مجید میرزاوزیری، طرح این سوال توسط ریاضی خوانان به ویژه رشته های غیرریاضی که " ریاضی به چه درد می خوره؟" همانند این است که فردی وارد داروخانه شده و از دکتر داروساز بپرسد که این داروهای شما به چه در میخورد؟! پیشنهاد مطرح شده این است که ابتدا بایستی مخاطبان با مسئله و دغدغه جواب و راه حلی برای آن مواجه شوند،( مانند مراجعه یک بیمار به داروخانه) سپس آن مسئله برای یافتن پاسخ به یک ریاضیدان ارائه شود، ریاضیدان آن را به زبان ریاضی تبدیل نماید.

وی بیان کرد: در واقع محاسبات ریاضی، باید در جهت رفع یک نیاز دیده شود، همانگونه که بسیاری از مسائل علوم مختلف، مانند فیزیک و شیمی به کمک ریاضیات حل میشوند در این صورت، ریاضی خوان هرگز به دنبال چرایی ضرورت پرداختن به تابع، مشتق و انتگرال و ... نخواهد بود.

در ادامه ابزار ریاضی مناسب برای حل مسئله جستجو شود در نهایت ریاضیدان با به کارگیری ابزار، برای حل مسئله اقدام نماید.

گفتنی است این کارگاه در سطح استانی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید دانشگاه گلستان، دانشگاه فرهنگیان و دبیران ریاضی آموزش و پرورش برگزار گردید.

در پایان به برگزیدگان شرکت کننده در مسابقات مطرح شده، جوایزی اهدا گردید.


تعداد بازدید: 2185