افتتاح اولین پژوهشکده تعاون کشور، چهارمین پژوهشکده مشترک دانشگاه گلستان

پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در جلسه ای که با حضور مهندس مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مهندس محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، دکتر حسینعلی خواجه مظفری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان استان، حمید رضا ملک مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان و اساتید دانشگاه گلستان تشکیل شد، اولین پژوهشکده تعاون کشور افتتاح گردید.

این پژوهشکده با هدف فراهم کردن زمینه‌های آموزش و پژوهش در بخش تعاون، کمک به برنامه های تدریجی بخش تعاون، انجام کارهای پژوهشی، توسعه بخش تعاون مبتنی بر دانایی و تربیت نیروی کارآمد در بخش تعاون و آموزش متخصصین حوزه تعاون راه‌اندازی شده است.

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ورود دانشگاه های نسل جدید به حوزه تعاون ضروری است تا با تقویت بنیان‌های آموزشی و پژوهشی ، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر تعاونی ها باشیم.

وی افزود: اگر دانشکده تعاون در گلستان تشکیل شود قطعا شاهد اتفاقات بزرگی در استان خواهیم بود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دنیا کشورها امور بسیار مهم کشور را به تعاونی‌ها سپرده‌اند و حتی بخش‌های اساسی که در پیشبرد امور کشور نقطه حساسی است نیز به تعاونی‌ها سپرده شده است.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان ضمن خیر مقدم و خوشامد گویی به حضار افزودند: ما در دانشگاه گلستان در دوره جدید تلاش کردیم مدل مدیریتی  ظرفیت، راه حل را جایگزین مدل منسوخ بحران ، بن بست نماییم چرا که با وجود مشکلات در کشور باور داریم که منابع زیر ساختی فراوانی وجود دارد که اگر بتوانیم از این منابع مستعد درست استفاده کنیم و عالمانه بهره گیری کنیم و کارشناسانه روی آنها قضاوت کنیم می توانیم از هرگونه بحرانی عبور کنیم .

وی بیان کرد: برای پیاده سازی این مدل ما به کمک استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان چند راهکار را اجرایی کردیم. ابتدا اعلام کردیم اگر دستگاهی در راستای بهبود فرایند های  متناسب با شرح وظایف خود درخواست مشاوره علمی داشت دانشگاه گلستان متعهد به معرفی اساتید مرتبط خود به آن دستگاه اجرایی خواهد بود بدون نیاز به رعایت موارد استخدامی و پرداخت حق الزحمه از سوی دستگاه متقاضی. که ما این کار را با شهرداری گرگان، اداره صنعت معدن تجارت و اداره کل اقتصاد و برخی دیگر از دستگاه ها اجرایی کردیم . دیگر اینکه برای تعامل و آشنایی بیشتر اساتید با مشکلات اجرا ،هر استاد در بدو استخدام به مدت شش ماه تا یکسال بصورت تمام وقت بعنوان فرصت مطالعاتی متناسب با حوزه کاری در دستگاه های اجرایی استانی مرتبط  مستقر می شود. راهکار دیگر راه اندازی پژوهشکده مشترک با دستگاه های اجرایی می باشد که ما مفتخریم امروز چهارمین پژوهشکده مشترک را با اداره کل تعاون در دانشگاه گلستان راه اندازی کنیم.

حسینعلی خواجه‌مظفری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز تاکید کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ، دانشگاه گلستان بعنوان اولین دانشگاه در کشور که پژوهشکده تعاون در آن راه اندازی می شود انتخاب شد و امروز اولین پژوهشکده با هدف ترویج فعالیت های تخصصی تعاونی در دانشگاه گلستان راه اندازی شد .


تعداد بازدید: 1970