مراسم گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند برگزار شد

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی؛ در بزرگداشت هفته دولت، با حضور اعضای هیأت رئیسه، رؤسای دانشکده ها و کارمندان دانشگاه، آئین جشن روز کارمند برگزار شد.

در این مراسم دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان ضمن گرامی داشتن یاد شهدای اسلام، سالروز شهادت شهیدان"رجایی" و "باهنر" و هفته دولت، روز کارمند را تبریک گفت و از تلاش های همکاران و کارمندان دانشگاه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

ایشان خاطر نشان کرد: هفته دولت بهانه ای است تا از زحمت های کارمندان دانشگاه که با وجود فشردگی و سختی مسائل و امکانات محدود همکاری لازم را در شرایط مختلف داشته اند ، قدردانی شود.

وی در ادامه به مسائل عمرانی و مالی و رفاهی کارمندان پرداخت و افزود: با توجه به نکات ذکر شده، در طی یکسال گذشته، مسائل بدهی دانشگاه حل شد و بودجه دانشگاه به طور چشمگیری تثبیت شد.

ایشان در خصوص تلاش برای افزایش بودجه سال ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ گفت: اعتبار دانشگاه در بودجه حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد که باعث بهبود شرایط درحوزه های آموزشی و عمرانی و رفاهی خواهد شد اما همچنان در تلاشیم تا شرایط خیلی بهتری رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه گفت: مقایسه بین دانشگاه های مختلف با وجود تصمیم گیری های متفاوت و شرایط مختلف شایسته نمی باشد، هرچند که وزارت علوم توجه ویژه ای به رفاه پرسنل دانشگاه دارند.

دکتر خواجه شاهکوهی با توجه شرایط حال و موضوعات معیشتی و نداشتن حق مسکن، در خصوص رفاه پرسنل دانشگاه صحبت نموده و در ادامه افزود: نباید برای تشویقی کارمندان محدودیتی وجود داشته باشد و باید در جنبه های مختلف ابتکار و ایده های نو برای این موضوع وجود داشته باشد.در موضوع حق مسکن بنا داریم تا جایی که قوانین اجازه بدهند اقدامات لازم را برای تحقق این موضوع انجام دهیم.

ایشان در آخر سخنان خود با توجه به پیشرفت دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه گلستان در برخی شاخص ها، بین دانشگاه های تازه تاسیس رتبه اول و در پایگاه های علمی بین الملی رتبه پانزده کشوری را داریم که این مهم بخاطر تلاش های همکاران عزیز دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه از معارف دینی و اربعین حسینی سخن گفتند و از ارادت مردم به امام حسین (ع) و سعادت مندی کسانی که به زیارت امام حسین رفته اند یاد نمود.

ایشان به مناسبت روز کارمند و هفته دولت ضمن گرامی داشت یاد شهید رجایی و شهید مطهری نکاتی از اهمیت اخلاق در ۳۰ سال خدمت و همکاری در یک ارگان صحبت نموده و در ادامه با آوردن روایاتی از امام علی (ع) و پیامبر اکرم در خصوص امانت داری افزود: در معارف دینی ، اخلاق اداری بسیار یاد شده و از مهم ترین مسائل آن امانت داری است که اهم مسئولیت ما در یک ارگان است.

حجت الاسلام ولمسلمین دکتر جلال در ادامه خاطر نشان کرد : اصل بعدی که تمامی کارمندان ملزم به انجام درست آن هستند خدمت گذاری است و اصل دیگر مسئولیت پذیری در برابر کاری است که به بر عهده ماست و باید در برابر انجام آن مسئولیت پذیر باشیم.

در ادامه مراسم دکتر بابانژاد معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه، ضمن تشکر و خوش آمد گویی، روز کارمند و هفته دولت را تبریک گفتند.

وی در ادامه یاد و خاطره شهید باهنر و رجایی را گرامی داشت و در مورد حوزه معاونت مالی و اداری افزود: تمامی پشتیبانی ها و هماهنگی ها در حوزه مالی و اداری و عمرانی با همکاری همه کارمندان دانشگاه انجام می‌شود.

معاون اداری، مالی و عمرانی افزود: رکن اصلی دانشگاه هماهنگی حوزه های مختلف با یکدیگر است که پشتیبانی حوزه های مختلف با معاونت اداری و مالی است.هماهنگی بیشتر باعث پیشرفت دانشگاه می‌شود و تسریع در کار های قانونی و رفاه و ارتقا خواهد شد.

ایشان با تشکر از رئیس دانشگاه از هدف گذاری ها و پشیرفت های رفاهی، اداری و عمرانی دانشگاه در سال های اخیر را ستودنی دانست.

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه بیان کرد: آنچه شهیدان رجایی و باهنر را در اذهان و در قلب های ما جاودان نمود، صداقت، پشتکار، خدمت به مردم و کار جهادی این دو شهید بود.

دکتر شهر آشوب گفت: دانشگاه با رشد فزاینده تغیرات اجتماعی روبرو است و شاهد نیازها و خواسته های متفاوت دانشجو ها هستیم و ما برای اینکه پاسخگو این دانشجوها باشیم باید خلاقیتهای مدیریتی داشته باشیم.

ایشان ادامه دادند خواسته های کارکنان از دانشگاه این است که زمینه امن از نظر روانی و فیزیکی، ارتقا و رفاهیات فراهم شود و در مقابل دانشگاه هم از کارکنان انتظار دارد که نظم و انضباط، مشارکت در حل مشکلات سازمانی و تعهد سازمانی داشته باشند و از همه مهم تر در احترام و تکریم ارباب رجوع همت گماشته و اگر این وظایف متقابل محقق شود طبیعتا دانشگاه به یک محیط پرشور و نشاط تبدیل خواهد شد که رسالت خود را به درستی انجام خواهد داد.

مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در پایان به گزارش عملکرد یکساله حوزه مدیریت امور اداری و پشتیبانی پرداخت.

در پایان این مراسم از کارمندان نمونه سال 1401،کارمندان جدید و بازنشسته تجلیل و قدردانی شد.

شرکت کنندگان در مراسم  با حضور در مزار شهید حسین‌ خان احمدی نسبت به این شهید والا مقام ادای احترام کردند و بار دیگر با شهدای عزیز کشورمان تجدید پیمان نمودند.

 


تعداد بازدید: 1176