گروه مهندسی کامپیوتر

حمایت بنیاد ملی نخبگان از طرح کاربردی اعضای هیات علمی گروه

سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی؛ طرح کاربردی "سیستم پایش بر خط آفات با بهره گیری از تله های فورمونی و فناوری اینترنت اشیاء" به عنوان یکی از طرح های برگزیده کشوری در راستای تحقق ماموریت سال و حل مشکلات با بهره گیری از ظرفیت های استانی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ملی نخبگان مورد حمایت قرار گرفت.

هدف از طرح پیشنهادی، جایگزینی راهکارهای موثر و هوشمند جهت نظارت و پایش دقیق آفات در مزارع و باغات به جای روش سنتی (بازدید چشمی متخصصین کشاورزی در مزارع) به منظور کاهش مصرف سموم کشاورزی و افزایش بهره وری محصولات می باشد. همچنین علاوه بر حل معظلات کشاورزان، داده های مستخرج در شناسایی و تحلیل مدل وقوع و شیوع آفات، نقش موثری ایفا خواهد کرد.

گفتنی است این طرح توسط اعضای هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه گلستان، آقایان دکتر محمد مقصودلو و دکتر علی سبطی، طراحی و راه اندازی شده است.

شایان ذکر است این طرح به همراه 12 طرح کاربردی جهش تولید از طرف دانشگاه های کشور مورد تایید و حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بنیاد نخبگان قرار گرفت که در راستای حل مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی، آبزیان، بهبود و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید خوراک دام، گردشگری، معدن، صنایع شیمیایی و ساخت تجهیزات با دانش فنی داخلی و … می باشند.


تعداد بازدید: 537