دبیرخانه کارگروه سیلاب دانشگاه

حضور معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دانشگاه گلستان

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸

نشست تخصصی همکاری علمی و فنی دانشگاه گلستان در بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل با حضور دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه گلستان، دکتر سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و اعضای کارگروه تخصصی سیل دانشگاه گلستان برگزار شد.

در این نشست دکتر یغمائی ضمن تقدیر از نگاه ویژه دولت به دانشگاهیان افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با درایت ریاست محترم جمهور شاهد اعتماد و توجه ویژه به دانشگاه و دانشگاهیان هستیم. ایشان پس از واقعه پلاسکو در بحران سیل های اخیر نیز دومین تجربه مشارکت با دانشگاهیان را در سطح ملی را در دستور کار خود قرار دادند؛ و این بدان معناست که در برهه کنونی مجموعه کشور استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهت رفع مشکلات و رسیدن به توسعه پایدار امری ضروری است.

رئیس دانشگاه گلستان در خاتمه سخنان خود از توانایی مشارکت اعضای هیأت علمی و پتانسیل های دانشگاه گلستان در ساخت شهر یا روستاهایی منطبق بر ساختارهای علمی و بروز دنیا خبر داد.

در ادامه دکتر جندقیان افزود: تاکنون رفتار فنی ما در مقابل بحران های کشور علمی نبوده و بسیاری از آنها ناشی از رفتار ناصحیح خودمان در برابر این حوادث بوده است. ولی جریان های رخ داده اخیر در کشور این واقعیت را به منصه ظهور رساند که باید دانشگاه ها را از قالب کار دانشگاهی و کتابخانه ای خارج کرده و به آنها فضای عملیاتی و میدانی داد.

ایشان در خاتمه به تقویت ارتباط تنگاتنگ حوزه اجرا و دانشگاه ها تأکید کردند و اظهار امیدواری کردند که با توجه به اعتماد بیش از پیش به دانشگاهیان شاهد اقدامات مؤثر و سازنده در کشورمان باشیم.

در ابتدای این نشست دکتر غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه گلستان به عنوان دانشگاه جامع در استان و با توجه به وجود دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی و اجتماعی توان فنی و تخصصی لازم را در تأثیرگذاری بر منطقه و کاهش مخاطرات ناشی از بحران را دارد.

در خاتمه این جلسه هر یک از اعضای کارگروه تخصصی سیل دانشگاه گلستان توضیحاتی درخصوص فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته این هیأت در سیل اخیر استان ارائه دادند.

گفتنی است سفر معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به دانشگاه گلستان در چارچوب مکاتبات دانشگاه گلستان با استانداری درخصوص مشارکت فنی و تخصصی این دانشگاه در ساخت روستاهای جدید صورت گرفته است.


تعداد بازدید: 891