دبیرخانه کارگروه سیلاب دانشگاه

نشست مشترک کارگروه سیل دانشگاه گلستان با رئیس پژوهشکده علوم زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت

سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸

نشست مشترک و تخصصی کارگروه سیل دانشگاه گلستان و پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر مهدی غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان، دکتر راضیه لک رئیس پژوهشکده علوم زمین، جمعی از اعضای هیأت علمی و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن رشد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر غفاری گزارشی از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه سیلاب دانشگاه گلستان در مناطق سیل زده استان ارائه داد.

ایشان در ادامه ضمن ابراز تمایل برای انعقاد تفاهم نامه فیمابین دانشگاه گلستان و پژوهشکده علوم زمین خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل و امکانات دانشگاه گلستان و توانمندی اعضای هیأت علمی این دانشگاه و همچنین تجربه انعقاد تفاهم نامه های مشترک بین المللی با کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا و قزاقستان، امیدواریم در آینده ای نزدیک ضمن برقراری ارتباط نزدیکتر و همکاری بیشتر با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، تفاهم نامه های مشترک و مؤثری با این پژوهشکده در جهت حل مشکلات و معضلات ناشی از مخاطرات طبیعی استان گلستان نماییم.

دکتر لک رئیس پژوهشکده علوم زمین طی سخنانی گفت: در راستای تعاملات و هم افزایی های پژوهشکده با دانشگاه های کشور در سالجاری دانشگاه گلستان به عنوان دانشگاه پایلوت طرح جامع پژوهشی انتخاب شده است که با توجه به توانمندی اعضای هیأت علمی دانشگاه گلستان، این دانشگاه می تواند بازوی علمی قدرتمندی برای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی جهت پیشبرد امور محوله باشد.

ایشان در ادامه سخنان خود به موضوعات مورد نظر در همکاری دوجانبه از جمله تحقیقات زمین شناسی پزشکی، بازسازی جغرافیایی محیط های رسوبی، تغییرات اکوسیستم ها و تغییرات اقلیم  اشاره کرد.

گفتنی است از جمله برنامه های سفر هیأت پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی بازدید از مناطق سیل زده شهری، روستایی و دشت سیلابی و زمین لغزشهای مینودشت باشد.

 


تعداد بازدید: 831