حراست

شگرد جدید کلاهبرداری تلفنی از کارکنان ادارات

یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

بررسی ها نشان می دهد کلاهبرداران این بار سراغ کارمندان و پرسنل ادارات رفته و به بهانه های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آن ها می کنند.

به گزارش ایران هشدار کلاهبرداران روزانه شگردهای جدیدی را به قصد اخاذی از افراد به کار برده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران این بار سراغ کارمندان و پرسنل ادارات رفته و به بهانه‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.

در این روش کلاهبرداران با تماس با کارمندان و طرح این موضوع که از مسئولین امور مالی آن اداره هستند و در واریزی حقوق و سایر مزایا به حساب آن‌ها اشتباهی صورت گرفته و نیاز است تا دوباره مشخصات کارت و حساب بانکی آن‌ها اصلاح شود، از آن‌ها می‌خواهند برای انجام سایر اقدامات باید به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

کلاهبرداران با کشاندن طعمه‌های خود به پای دستگاه عابر بانک با روش و بهانه‌های مختلف و با جلب اعتماد و اطمینان طرف مقابل و با استفاده از بی توجهی و سهل انگاری افراد اقدام به سرقت اطلاعات و خالی کردن حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

نکته مهم این است که کارمندان و پرسنل ادارات باید توجه داشته باشند، در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی و یا خصوصی و ارگانی قصد واریز وجه به حساب آن‌ها را داشته باشد و یا در نحوه پرداخت حقوق و پاداش و بحث مالی مشکلی باشد باید از طریق قسمت مالی اداره مربوطه به موضوع رسیدگی کرده و نیازی به ارسال اطلاعات به افراد ناشناس و مراجعه به دستگاه عابر بانک نیست.

پرسنل ادارات از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس پرهیز کنند و در صورت برخورد با چنین مسئله‌ای برای بررسی صحت و سقم موضوع به سرعت مسئولین اداری و مالی و یا قسمت‌های ناظر ادارات را در جریان موضوع قرار دهند.

 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا


  • برچسب ها:
  • کلاهبرداری تلفنی از کارکنان ادارات
  • دانشگاه گلستان
  • حراست دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 1150