کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه گلستان

مطالعه دانشجویان به کتاب‌های درسی محدود می‌شود

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷

به گزارش کتابخانه  مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه، آقای دکتر جمشیدیان،  مدیر کتابخانه و مرکز نشر دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان فرمودند: دانشجویان چندان اهل مطالعه نیستند و مطالعه آن‌ها به کتاب‌های درسی محدود می‌شود.

ایشان با اشاره به نقش تبلیغات در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانشجویان و آحاد مردم، گفتند: به نظر می‌رسد همان‌طور که تابلوهای تبلیغاتی برای کلاس‌های کنکور و یا جلسات روان‌شناسی نصب می‌شود، تابلوهایی در خصوص جلسات معرفی کتاب نصب و نقد و بررسی آن‌ها نیز باید در سطح شهرها نصب شود تا بر اهمیت فرهنگ کتاب‌خوانی تأکید شود و بر توجه عموم جامعه به مسئله کتاب تأثیر بگذارد.


وی سپس طرح‌های تخفیف فصلی کتاب که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باهدف رونق بخشیدن به بازار کتاب، ترویج کتاب‌خوانی و ارائه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور که مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کنند را بسیار خوب ارزیابی و بیان کردند: البته اطلاعی از آمار و میزان فروش ندارم اما در مجموع مشوق خوبی برای خرید کتاب و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است.

همچنین یادآور شدند: به‌طورکلی وضعیت توزیع به نظرم چندان مناسب نیست، از کتاب‌های تازه منتشر شده بیشتر از طریق مجلات آگاه می‌شوم و کتاب‌فروشی‌های کمی هستند که کتاب‌های غیردانشگاهی داشته باشند. البته از طریق سایت‌ها می‌توان کتاب‌ها را سفارش داد و یا برخی کتاب‌فروشی‌ها همکاری می‌کنند و زحمت می‌کشند سفارش کتاب را می‌پذیرند.

وی در خاتمه با آرزوی توسعه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، گفتند: برای بهبود مطالعه در کشور به زمان طولانی نیاز داریم. آموزش و پرورش گام‌هایی در این زمینه برداشته ولی در روزگاری که نوجوانان و جوانان دوست دارند اوقات فراغت خود را در فضای مجازی بگذرانند، رسیدن به وضع مطلوب دشوار به نظر می‌رسد.


  • برچسب ها:
  • دانشگاه گلستان
  • کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
  • مصاحبه خبری
تعداد بازدید: 208