مرکز رشد

شروع دوره دوم طرح دستیار فناوری از 6 خرداد ماه 1402

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

 به گزارش مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان، مهم‌ترین هدف طرح دستیار فناوری، آشنا کردن دانشجویان با فضای واقعی کار در حین تحصیل است زیرا شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور فعالیت‌های فناورانه مختلفی انجام می‌دهند و از تکنولوژی به‌روز استفاده می‌کنند، به این دلیل هنگامی که دانشجویان در چنین فضایی قرار بگیرند، می‌توانند دانش خود را کاربردی کنند و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرند.
از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به دنبال نیروهای تحصیل کرده، آشنا با فضای کار و تربیت شده هستند؛ بنابراین طرح دستیار فناوری کمک بسیاری در این زمینه خواهد کرد زیرا با وجود این طرح هزینه‌ای برای تربیت نیرو پرداخت نمی‌شود و نیروها با هزینه بسیار کمی آمادگی لازم را کسب کرده و در آینده مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت نیروهای آینده شرکت‌های فناور از طریق این طرح تأمین می‌شود.
در این طرح دانشجویان یک دوره زمانی ۶ ماهه کار دانشجویی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان را می‌گذرانند و در آن مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان به دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان به دانشجویان ارشد و ۳ میلیون تومان به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود.
گفتنی است دانشجویان کارشناسی پس از گذراندن نیم سال ششم تحصیلی، کارشناسی ارشد بعد از گذراندن نیم سال دوم و دانشجویان دکترا بعد از گذراندن نیم سال چهارم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
برای انتخاب دانشجویان مهم‌ترین معیار نتیجه مصاحبه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است، که پس از آن شرکت‌ها بر اساس نیازشان افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند. البته شرکت‌های متقاضی موظف به پذیرش افراد واجد شرایط هستند.
واحدهای دانش‌بنیان و فناور متقاضی برای ثبت‌نام در این طرح و بهره‌مند شدن از مزایای آن می‌توانند از طریق آدرس سایت http://www.parkintern.ir اقدام نمایند.
گفتنی است زمان ثبت‌نام دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در این طرح از 6 لغایت 26 خرداد ماه 1402 می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان (روبروی مزار شهید دانشگاه) یا شماره 01732245964 تماس حاصل فرمایید.

فرم مجوز شرکت در ظرح دستیار فناوری ویژه دانشجویان


تعداد بازدید: 246