مدیریت امور فرهنگی

نشست صمیمی هیأت رییسه دانشگاه با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو

پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار مدیریت امور فرهنگی دانشگاه؛ به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو نشست صمیمی دانشجویان با رئیس، اعضای هیأت رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه در تالار شهید مطهری برگزار گردید.

در این جلسه که با هدف بررسی مشکلات دانشجویان و ارتباط نزدیک مسئولان و دانشجویان برگزار شد، نمایندگان نهادهای دانشجویی سؤالات و مطالبات خود را از مدیران ستادی دانشگاه مطرح کردند. پیگیری درخواست های صنفی دانشجویان، کمبود فضای مطالعاتی، عدم دسترسی به اینترنت در فضای سلف و کتابخانه، تخصیص فضا و مکان مناسب به آزمایشگاه گروه مهندسی عمران، شفاف سازی نتایج جلسات گذشته دانشجویان با هیأت رئیسه، کمبود فضای فیزیکی کتابخانه ها در دانشکده ها، کمبود کلاسهای مناسب جهت رشته های نیازمند آزمایشگاه و لابراتور، مشکلات پردیس جدید دانشگاه بخشی از مطالبات و درخواستهای دانشجویان از مسئولان دانشگاه بود.

دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان 16 آذر سال 1332 و تبریک این روز به دانشجویان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست ها آگاهی مسئولین از مشکلات دانشجویان و پیگیری مجدانه جهت رفع آنهاست. ایشان در ادامه افزود: وجود دانشجویانی که با دقت و ظرافت به محیط آموزشی و علمی خود توجه دارند و به آن می اندیشند برای هر دانشگاهی یک غنیمت بزرگ به شمار می آید.

دکتر یغمائی در خاتمه سخنان خود به اهمیت شورای صنفی در نظارت و پیگیری امور دانشجویان در بخش­های مختلف دانشگاه اشاره کرد و از غدغه های به حق دانشجویان در جهت بهبود شرایط کیفی و کمی دانشگاه قدردانی کرد.

در ادامه نشست دکتر غلامرضا خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به اجرای "برنامه سیاست گذاری فرهنگی" دانشگاه در 3 سال اخیر اشاره کردد و خواهان مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیتهای مربوط به خودشان شد. ایشان به اجرای 422 برنامه توسط نهادهای دانشجویی و واحدهای ستادی در حوزه فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: نهادهای دانشجویی علاوه بر استفاده از ردیف های بودجه خود می توانند از بودجه برنامه های دیگر متناسب با اساسنامه خود بهرمند شوند. زیرا بستر مناسب جهت حضور، فعالیت و مشارکت همه دانشجویان در تمام برنامه های این معاونت مهیا گردیده است.

دکتر عبدالرحمن علیزاده مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه گفت: برخی از اسناد، آئین نامه ها و قوانین وجود دارد که از سوی ارگانی بالاتر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضع و ابلاغ می گردد و کلیه دانشگاه ها موظف به رعایت آن هستند. به عنوان مثال آئین نامه نهادهای دانشجویی توسط "شورای عالی انقلاب فرهنگی" تدوین شده و دانشگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به عدم امکان تشکیل کانون موسیقی در دانشگاه پرداخت و گفت: بنا به مصوبه "شورای عالی انقلاب فرهنگی" تنها دانشگاه هایی که گروه آموزشی موسیقی در آنها وجود دارد و دانشجو می پذیرد ملزم به تشکیل کانون موسیقی هستند.

سایر مسئولین دانشگاه نیز توضیحاتی پیرامون سوالات مطرح شده در حوزه خود ارائه نمودند.


  • برچسب ها:
  • نشست
  • صمیمی
  • دانشجویان
  • دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 417