گروه نظارت و ارزیابی

سوالات متداول نظارت و ارزیابی

1-  هدف از انجام ارزیابی‎ها چیست؟
این فرایند به منظور ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی استادان در ابعاد مختلف، اعم از روش تدریس، شئون مدرسی، توان اداره کلاس، توان علمی، علاقه‌مندی به امر آموزش و رعایت مقررات آموزشی صورت می‎گیرد.

2-  آیا این ارزیابی‎ها در وضعیت استادان موثر است؟ موارد استفاده آن را بیان کنید.
بله، یافته‎های حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب استاد نمونه مورد استفاده قرار می‎گیرد ضمن اینکه ارزیابی‎های دانشجویی پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه آموزشی را نیز به همراه دارد.

3-  آیا اطلاع رسانی در خصوص زمان و بازه ارزیابی انجام می‎شود؟
بله، اطلاع رسانی در چند نوبت و از طریق درج اطلاعیه در سایت خبری دانشگاه، پرتال دانشجویی، بنر و همچنین از طریق مسئولین دانشکده‎ها انجام می‎شود.

4- محرمانه بودن این ارزیابی‎ها در چه حدی است؟
ضمن اینکه کاربرگ‎های ارزیابی ارسال شده به پورتال بدون مشخصات دانشجو می‏باشد، سیستم ارزشیابی نیز به گونه ‏ای طراحی شده که اطلاعات مربوط به کاربرگ‎های تکمیل شده توسط دانشجویان در هر درس، به صورت یکجا در بانک اطلاعاتی ذخیره شده و دسترسی به نظرات تک تک دانشجویان برای هیچ شخصی حتی برای کارشناسان مدیریت نظارت و ارزیابی و مرکز کامپیوتر امکان پذیر نمی‎باشد.

5- آیا استادان می‎توانند نمره‎ای که دانشجویان به آنها داده‎اند را ببینند؟
مدرسین فقط می‎توانند میانگین نمره ارزیابی خود در هر درس را مشاهده نمایند. بر این اساس، تا پایان زمان امتحانات در هم نیمسال، امکان مشاهده نتیجه ارزیابی برای مدرسین، مدیران گروه و معاون آموزشی فراهم نمی‎شود.


تعداد بازدید: 6142