معاونت پژوهش و فناوری

دومین "مدرسه اشتغال" کشور در دانشگاه گلستان راه اندازی می شود

یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان و با حمایت دفتر برنامه ریزی و سیاست گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه صنعتی شریف، دومین مدرسه اشتغال در دانشگاه گلستان راه اندازی می شود.

در جلسه ای که با حضور دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه گلستان، دکتر بهنام طالبی معاون برنامه ریزی و سیاست گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای دانشکده های دانشگاه گلستان، اعضای مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف، جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و کارآفرینان استان برگزار شد، دکتر یغمائی ضمن استقبال از افتتاح اینگونه مراکز با همکاری دانشگاه ها گفت: وجه تسمیه و نامگذاری این مراکز به نام "مدرسه" و القا روح اصلی آن که انگیزه می باشد، یک ایده مؤثر برای اتصال دانشگاه ها و بازار کار است. مدارس اشتغال به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی با آگاهی از نیازهای بخش صنعت و برقراری ارتباط با آنها، می توانند با تقویت و تربیت نیروهای تحصیل کرده متخصص گرهی از مشکلات بازار کشور باز کنند.

رئیس دانشگاه گلستان رسالت اصلی این مدرسه ها را افزایش روحیه ارزش‌آفرینی و کارآفرینی در بین دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه ها و بهبود سطح معلومات عمومی و تخصصی در حوزه کسب و کار، کارآفرینی و توانمندسازی فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار دانست.

در ادامه دکتر حسین مؤمنی معاون پژوهشی دانشگاه گلستان گفت: نزدیک کردن عرضه توزیع و تقاضا، برطرف کردن نیاز صنعت از دانش آموختگان دانشگاهی و استفاده از تخصص و تجربیات دانش آموختگان استان از اهداف اصلی این مدرسه اشتغال است.

دکتر مؤمنی ابراز امیدواری کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند بعد از تحصیل، دانش به دست آورده خود را تبدیل به ایده کرده و برای ایجاد ثروت به‌کار بگیرند. با توجه به فقر دانشی و آگاهی نسبت به وضعیت بازار کار وجود اینگونه مدارس،تسهیل بخشِ ورود به بازار کار نیروی دانش آموخته خواهد بود.

سپس دکتر بهنام طالبی معاون برنامه ریزی و سیاست گذاری امور فناوری وزارت عتف گفت: در حال حاضر برگزاری کنکور سراسری دانشگاه ها آینده پیش روی نخبگان کشور را ترسیم می کند که متأسفانه معیار و ملاک خوبی برای کشف استعداد دانش آموزان و دانشجویان نمی باشد.

دکتر طالبی 3 هدف اصلی برای این مدارس عنوان کرد کرد و افزود: در طی برگزاری دوره های مدرسه اشتغال سه هدف اصلی و مهم «خودشناسی، مهارت آموزی و کارآموزی» مد نظر است که شرکت کنندگان در این دوره ها به تناوب با این قابلیت های ذاتی و اکتسابی خود آشنا شده و راه ورود به بازار کار برای آنها هموار می گردد.

ایشان در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کردند با گسترش این مدارس و همچنین استقبال فارغ التحصیلان دانشگاهی از این مدارس، شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور باشیم.

گفتنی است اولین مدرسه اشتغال کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف در سال 1379 با همکاری دانشکده‌ مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف تأسیس شد و هم اکنون با همکاری این مرکز دومین مدرسه اشتغال با همکاری دانشگاه گلستان در حال راه اندازی است.

 


تعداد بازدید: 601