معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

پاسخ به سوالات پرتکرار پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹

سوال های پرتکرار

 

1- من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، آیا می توانم مدارک را حضوری تحویل دهم؟

پاسخ: با توجه به شرایط ویژه ناشی از بیماری کرونا، دانشگاه گلستان از دریافت حضوری مدارک معذور است. دریافت مدارک فقط و فقط از طریق پست امکان‌پذیر است. لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری اجتناب شود.

 

2- من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، به چه صورت در کلاس‌های مجازی می توانم شرکت کنم؟

پاسخ: اطلاعات ثبت نام شدگان روز جمعه 1399/08/16 در سامانه آموزش مجازی دانشگاه بارگذاری خواهد شد. می توانید اطلاعیه شروع کلاس‌ها و راهنماهای مربوط را جمعه غروب از سایت دانشگاه یا صفحه اول سامانه گلستان مطالعه کنید.

 

3- من موفق به اخذ دیپلم یا پیش‌دانشگاهی نشده‌ام و درس باقی‌مانده دارم‌، برای ثبت نام چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: تاریخ فراغت از تحصیل از مقطع دیپلم 3-3-6 یا پیش دانشگاهی، تا 1399/06/31 باید باشد، بنابراین قبولی شما لغو می‌گردد.

تبصره در صورت صدور مجوز سازمان سنجش امکان پذیرش شما به عنوان پذیرش بهمن می باشد، پس از اتمام دیپلم در بهمن‌ماه اطلاعیه‌های سایت دانشگاه قسمت معاونت آموزشی را مطالعه نمایید.

 

4- من از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق آزمون در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه قبولی شما را به دانشگاه اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید.

 

5- من در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق تغییر اولویت سنجش یا تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ:  دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه قبولی شما را به دانشگاه اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید.

 

6- آیا در این نیم‌سال اول و دوم امکان مهمانی یا انتقالی گرفتن دارم؟

پاسخ: مهمانی و انتقالی در نیمسال اول و دوم انجام نمی‌شود. برای مهمانی و انتقالی می توانید در اردیبهشت ماه هر سال از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان با دارا بودن شرایط خاص اقدام کنید.

7- من متقاضی تغییر رشته هستم ، چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: تغییر رشته از نیمسال دوم و از طریق پس از ارسال کارنامه تغییر رشته و انتقال از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها  قابل بررسی است.

 

8- برای نظام وظیفه و معافیت تحصیلی چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: صدور معافیت تحصیلی کاملا سیستمی است و نیازی به مراجعه به پلیس+10 یا مراکز دیگر نیست.

 

9- تطبیق ریزنمرات دانشگاه قبلی به چه صورت است؟

پاسخ: تطبیق ریزنمرات از دانشگاه‌های دولتی نمرات بالای 12 قابل معادل‌سازی است و از سایر دانشگاه‌ها دروس عمومی بالای 16 قابل معادل سازی است.

تبصره 1 : برای درخواست ارسال ریزنمرات از دانشگاه قبلی باید نامه درخواست دانشجو به مدیریت امور آموزشی از طریق شماره فکس 32304012 -017 با ذکر مشخصات فردی دانشجو و نام دقیق دانشگاه مورد نظر ارسال گردد.

تبصره 2 :  دانشجویان انصرافی شبانه دانشگاه گلستان که در رشته قبلی خود در دوره روزانه پذیرفته شده اند در ثبت نام الکترونیکی به جای مدارک تحصیلی حکم انصراف خود را بارگذاری نمایند.

 


تعداد بازدید: 770