معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

فراغت از تحصیل

 

دانشجويي كه كليه واحدهاي درسي لازم براي دوره كارشناسي را طبق برنامه مصوب دانشكده و بر اساس مقررات آيين نامه آموزشی وزارت علوم و شیوه نامه اجرایی دانشگاه گلستان با موفقيت گذرانده باشد فارغ التحصيل (دانش آموخته) آن دوره شناخته مي شود.

براساس آیین نامه آموزشی تاریخ فراغت از تحصیل زمانی است که آخرین نمرۀ درسی دانشجو(اعم از تک درس، پروژه، کارآموزی، مطالعه آزاد) توسط استاد در سامانه گلستان ثبت شود.

برای فراغت از تحصیل لازم است شرایط ذیل توسط دانشجو بررسی و حتماً برقرار باشد، در غیر اینصورت فرآیند فراغت از تحصیل دانشجو آغاز نخواهد شد.

  1. موجود بودن اصل مدرک مقطع قبلی در پرونده (اصل دیپلم و اصل گواهینامه موقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته و اصل مدرک کاردانی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته). داشتن اصل تأییدیه تحصیلی(ارزش تحصیلی) و ریزنمرات مقطع قبلی در واحد بایگانی آموزش
  2. موجود بودن معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای دانشجویان پسر
  3. تامین تمام شروط آموزشی که شامل موارد ذیل می شود:
  • گذراندن کلیه واحدهای درسی مندرج در چارت مصوب رشته (دانشجو می تواند با بررسی گزارش 272 در سامانه گلستان که نشان دهنده تطبیق دروس دانشجو برای فارغ التحصیلی است، این موارد را بررسی کند، نیاز است در این گزارش تعداد واحد باقی مانده کل و واحدهای تفکیکی انواع دروس عمومی، پایه، تخصصی، اختیاری و ... صفر باشد)
  • دارای حداقل معدل کل ۱۲
  1. نداشتن بدهی شهریه
  2. تحویل کارت دانشجویی به آموزش دانشکده مربوطه
  3. پیشخوان خدمت : ثبت درخواست فارغ التحصیلی توسط دانشجو در پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان

اعلام دانشکده : ارسال خلاصه وضعیت فارغ التحصیلی دانشجو توسط آموزش دانشکده مربوطه به آموزش کل

  1. بررسی وضعیت فراغت از تحصیل دانشجو و در صورت دارا بودن شرایط مذکور، ثبت فارغ التحصیلی در سامانه و فعال شدن تسویه حساب دانش آموخته
  2. تسویه حساب با کلیه واحدهای دانشگاه مندرج در فرم تسویه حساب (گزارش 522) فایل راهنمای تسویه حساب
  3. بعد از تکمیل فرم تسویه حساب و نمایش " تسویه حساب های باقیمانده : 0 " با توجه به شرایط دانش آموخته فراهم خواهد بود.

 

تذکر بسیار مهم:یکی از مواردی که نیاز است دانشجویان مشمول به آن توجه داشته باشند، دریافت فرم اتمام معافیت تحصیلی و معرفی به ناجا به محض فراغت از تحصیل است.

دانشجویان مشمول خدمت سربازی باید پس از انجام مراحل فارغ التحصیلی با دریافت فرم اتمام معافیت تحصیلی به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی شوند که پس از صادر شدن فرم مربوطه، یک نسخه از فرم مذکور توسط دانشجو جهت ثبت به پلیس +۱۰ تحویل داده خواهد شد. دانش آموختگان گرامی دقت داشته باشند، در صورتی که مشمولین، در زمان مشخص شده اقدام نکنند، عواقب ناشی از آن (از جمله ورود به غیبت نظام وظیفه و محرومیت از مزایا معافیت تحصیلی، کاملاً بر عهده دانش آموخته خواهد بود.


تعداد بازدید: 707